yeah


Jag sitter och pepp-pepp-peppar inför ikväll! Eller ikväll och ikväll,jag sitter och peppar inför om en halvtimme. Då kommer Sylvia Likes to Fuck hit,och hämtar opp mig,sen vidare till Lollo för att grunda.


Super pepp!

officially over


Idag slänger jag med en syn ni inte allt för ofta får se. Nämligen jag! Oftast när jag bloggar sker det under någon form av tidspress och då är man icke så pigg på att ladda upp bilder och trams.

Sov länge länge idag.Det är helt sjukt med mig, jag skulle lätt kunna sova en hel dag. Jag blir liksom aldrig pigg när jag ligger i sängen. Det har inte hänt en enda gång på säkert 5 år att jag inte kunnat somna om. Och lägger jag mig ner i sängen, när som helt,somnar jag inom en kvart. Det är precis som sömnen aldrig aldrig tar slut. Så det gäller att hålla sig väck från sängen.

Ally har varit här,vi gick med Jenna och kollade hennes bästa kompis "nya" lägenhet.Sjukt fin har den blivit. Var där innan de fixat till den och då var det ingen syn för världen direkt. Jag sa det ,att det är ju perfekt,hon har bara tänkt bo där i 1½ år,lagom till att jag tagit studenten och förmodligen hittat jobb,så då kan jag flytta in! Den som lever får se.

Måste en runda till Ängelholm imorgon på dagen och hämta lite grejor till utgången på kvällen.Lämnat nycklarna till lägenheten nu,så Laxgatan-huset är nu officiellt ett avslutat kapitel i mitt liv. Samma dag som det är nominerat i NST till Ängelholm vackraste hyreshus. Karma karma karma.


driving ms. daisy


Idag har jag äntligen fått tummen ur och gjort något som jag skjutit upp i två (!) år.
Jag,inkl. min mamma och min pappa,har varit på handledar utbildningen så att jag kan börja övningsköra.
Och som jag befarat var jag givetvis äldst på stället.
Var väl måttligt intressant.I 1 timme. Sen gick det till dötrist och så var det i 2½ timme. Plus fika i mitten. Pappa satt och viskhärmade utbildningsmannen så fort han sa något roligt,vilket hände cirka 1½ gång och mamma satt och halv sov hängandes på min axel.

Men jag tänkte så här. Det är ingen brådska.Nu vet jag iallafall att jag kan övningsköra om lusten skulle komma. Men jag väntar nog två år till.

fucking anammy.


Jahapp. Då sitter man här i Klippan C igen. Framför burken och dinerar på kalla köttbullar och blodgrape juice,åh en sådan fröjd för smaklökarna.What's left of them typ,förkylningen gör att det här med smak inte är min starkaste sida. Precis betalat en sketen räkning till notpoolen.se för noter som jag var för korkad att ens hitta. Men det é sånt man får göra när man ringt telebanken och fått veta att man har 50.- mer än man trodde på konton. Det gäller att prioritera vet ni.
Just nu har jag ett bortsug. Jag vill bort.Till typ USA. Hade min syster bara stannat i Madison hade jag varit en USA resa rikare nu.

Nu började jag plötsligt tänka på en min pappas "vänner" som vi sprang på när Waterdog spelade på Chaplin förra (?,mitt tidsperspektiv är helt gone) helgen. De stod och pratade en stund och jag pratade lite med annat folk som kom fram.Jag hör plötstligt vännen säga "Ja, jag vill ju ha dom riiiiktigt unga".De pratade om att han och tjejen han dejtade slutat träffas och vad han i allmänhet gillade för tjejer. Det uttalandet fick mig att spy lite i min egen mun.

Det kändes exakt som när jag och några vänner "säsongsinvigde" Gröningen i HBG för snart två år sedan. Där träffade vi på ett gäng IKEA anställda som hade någon slags grill-personal-fest där.De erbjöd oss en plats vid deras brasa och hell,det var en kall kväll. När jag satt där framför elden hörde jag mycket tydligt hur en av männen,som kanske var i 35 års åldern,sa till sin kollege strax bakom mig "Jadu, en av de där flickorna hade ju inte varit helt fel". Jag och mina vänner var vid denna tidpunkt 16 år nästan allihopa. Även det uttalandet fick mig att vomitera lite för mig själv och,förmodligen stärkt av alkohol,vände jag mig om och sa,ganska så högt, "Tack Gud att det inte är något som helst fel på min hörsel." Behöver jag säga att vi inte var så långvariga i det sällskapet?

Världen är full av gubbsjuka människor. Tro mig, jag har jobbat på en arbetsplats där man 90% av alla konversationer hade sexuella anspelningar och där jag ,som var 16-18 år inte fick ett dyft censurerat.
Det är förundrande hur snabbt man blir immun mot sånt, hur snabbt man tuffar till sig. Jag brukade säga till mina arbetskamrater att innan jag började jobba där var jag så naiv,blåögd och oskuldsfull (det ni),men att dom förstört mig totalt.

Förstörd eller inte, jag fick iallafall den jävla anamman tvingad på mig,något som ganska så kul att plocka fram då och då.

täppt och jävlig.



Vaknade med täppt näsjävel imorse. Vet inte om det är en actuall förcoldning eller om min näsa inte riktigt vant sig vid att det bor en katt in huset igen.

Jag kan ju för övrigt säga till Frida att Lizzie är off the hook. Hon är iiiiingen Lucifer att tala om jämnfört med Snäckan,som jag numera är sambo med. Det är enbart ondska i den kattens ögon.

Jag har ju,som många av mina vänner nog märkt, en tendens att isolera mig och bli halv apatisk när det nalkas lov.Jag gör gärna ingenting,och helst ensam. Imorgon ska jag dock försöka undvika detta och umgås lite Lang.Tanken är väl att hon ska ta sig till Adolfsfält och kolla in Medelpadsgatan. Sedan lift med henne tillbaka till Klippan C.

Jag inser att jag förmodligen inte är den bästa bloggaren just nu. Det roliga i mig tenderar att dö lite när jag inte har någonstans att få inspiration ifrån,tex. skola och vänner. Plus att det är så mycket nu med flytt och pill och grejs,så ni får stå ut ett tag. Men. En gång ironiker,alltid ironiker.


nytt läge


Nu sitter man här. Sylten as hell och väntar på att la familia ska komma him,och sedan blir det något otippat, takos.Givetvis. Stimmig dag i skolan som faaaaaaasen.Lite av det där stimmet sitter kvar,men 95% är numera trötthet. Hunnit packa upp litta grejor också,känns dock som att allt baa är tillfälligt. Kommer nog ta ett tag även här innan det känns, känns att vi ska stanna.

rollin' rollin'


Vi är mitt i flytt,därför bloggandet blir lite halv sporadiskt. Mina grejer är överallt och mitt liv finns numera i en storsvart papperkasse från nyöppnade Nova i Klippan.Idag gick dessutom handtagen av.Mitt liv krackelerar.

jersey girl


Överasskade mig själv ganska så ordentligt med att sova länge dagen efter att jag druckit.Det händer sällan.Jag brukar vakna klarvaken kl.8:00 och vara rastlös så in i.Kanske borde festa till det oftare?

Och ja. Jag får väl medge det som den observante säkert redan har observerat. Det blev en två-dagare denna helg. En oplanerad två-dagare. Stack till Chaplin igår vid 22 tiden och sprang på Elin som jag sedan tillbringade kvällen med. När galejet på Chappe var slut stack vi upp till Carsing,från och med nu Cassimo,och satt där och snacka mög och drack lite.Trevligt trevligt.

Var hemma vid 2-tiden och rann i säng.


Vaknade vid 12 och undrade vart dagen blev av.Blev inte bättre av att jag sedan stannade i sängen två timmar till,liksom bara för att trotsa mig själv. Ally skickade mess om vad jag gjorde,och om hon fick komma förbi.Så jag tog tag i mitt liv,klev upp,kokade lite gröt,gjorde té och satte fram pepparkakorna.Det kan aldrig bli för tidigt för pepparkakor.

Minns di gamle darna när jag & Cassimo satt uppe i hennes lägenhet i oktober och kollade Grey's,drack té,käkade mörk choklad OCH pepparkaksdeg på tub.Nyttigt värre.


Den lilla skökan stack precis efter att vi tittat på Mamma Mia med egen himmabyggd sing-a-long verision.
Imorgon är det dags för det s.k allvaret igen.


i made nice


Festen igår var verkligen en upplevelse.Inget för den folkskygge direkt,men trevligt att träffa massa gammalt gott folk.Var hos Erika innan och åt och grundade lite,väldigt trevligt.

Gick upp tidigt för att sticka till skolan och sedan varit där fram tills klockan 15.Sjukt trött i mitt huvud och sjukt onöjd med mig själv. Men vi ältar inte det.Vi går vidare.

Och på tal om att gå vidare.
Och tydligen var jag redo att göra snäll igår.
Skönt faktiskt.

fiesta


Imorgon är det ju dags för Öppet Hus i skolan och dagen har därför bestått av rep och riggning.Sen hem och städa toaletten och äta litet.

Kvällen kommer att spenderas hos Maud för att fira henne och Tinas 18:års dag. Hittils har jag nog inte pratat med någon som inte ska dit.Så det lär bli fullt hus.Ska bli jätte trevligt trots att vetskapen om att vissa människor ska dit grusar det lite. Men Marre gav mig power råd. Cause I'm sure as hell not ready to make nice...

forgive sounds good

Nu sitter man här,med nyflätat hår i hopp om litta lockar imorgon när man vaknar. Dagen som inte är speciellt lång i skolan kändes dödslång.Städat bland mina böcker idag,och det tar ett tag om man säger så. I'm a reader with a big R.Hittade massa Tvillingarna-böcker som jag läste när jag mindre. Gud vad jag älskade de böckerna.

Rep och riggning imorgon inför Öppet Hus på lördag.Sen fiesta på kvällen om allt går enligt planerna.

Nä Gud.
Lite té på detta Erika?

danger will robinson


Nä alltså jag lever.
Och under isen är jag inte det heller. Jag bara...sover. Fast inte idag.
Idag har jag äntligen fått tummen ur och övningskört för första gången i mitt ack så korta men trots det händelserika liv. Pappa lade fram förslaget under middagen och fick snabbt uppbackning av syster. Så körde ut till skytteskogen och körde lite. Det gick faktiskt bra. Och jag skriver faktiskt,för att annars kommer inte GG:s tro mig. Jag har hittils visat lite bristande kunskaper inom detta med bilar ("Alltså,finns där TRE pedaler?!?").Men detta är nu förbi. Vem vet,jag kanske ät en naturbegåvning? Fastän jag var nära att pinka i brallan när jag fick ett möte...

well i'm no hero,thats understood


Somnade som en stock igår och sov nonstop till kl.11 idag.Sedan massa packande och sorterande,spara eller slängande. Massa "Men ÅH,den hade jag glömt att jag hade!". Sedan gjorde jag,Hannes & Jessie en,för min del,repris och stack till VÄla i några timmar. Hannes skulle sälja massa spel till EB-games och sedan hitta något nytt. Jag köpte jeans och mat. Sedan hem igen och nu housemanscost till middag.

Snart läst ut "Två nötcreme och en moviebox" Filip & Fredriks bok om det Sverige de båda växte upp i under 70- och 80-talet,det s.k DDR-Sverige. Något sådant kan jag frivilligt lägga på mig att göra om en tjugo år. En bok om barndomen i Sverige under 90- och 2000-talet.En hel bok om 

 "Rädda Joppe","Grodlår och Simfötter","Myggan" , alla julkalendrarna "Mysteriet på Greveholm","Jul i Kapernaum" och massa andra. Jenka för 50 öre på Preem.Kondommössorna."Spaghetti"-klänningarna. Dykarjackan. De svarta tighta halsbanden som såg lite ut som taggtråd. Big Brother. Expedition Robinson. Popstars.Tamagothci. POG ( där de tjocka POG:en hette slammer och inget annat Okhan). Goo-Goos.Drömhus - Vill ha dig i mörkret hos mig. Martin - Du är så (yeah yeah wow wow). Rena Rama Rolf.Piratbyxor. "Bullen".Jazzbyxor. "På Rymmen"."Stadskampen". Spice Girls. Skurt. Prinsessan Diana. Lewinksy-grejen (som vi aldrig riktigt fattade vad det handlade om. Vad hade dom egentligen gjort för något i det där rummet?). Titanic (filmen givetvis). Alla skolåren.Ola,Elsa och Leo-böckerna. FRIDA-tidningar.

Nu dog jag av nostalgi.



BF


Blev räkor och vin med familjen. Mys med Hannes och tv-tittande.Fick veta att vi har ungefär 2 veckor kvar här på Laxgatan.Känns vemodigt. Barnet i mig vill lägga mig på golvet,sparka,slå & skrika.Men man lär sig att sånt inte gör någon nytta.Besluten är endå redan tagna, utan ens medverkan eller åsikt. Trist.



Inte här.

bagettor


Igår var det galej i Gråmanstorp hos Carsing.Kom lite folk till mig innan,så lagade vi mat och drack gott. Hämtade sedan Tim på stationen och tog taxi ut till Greymansplace. Trevlig och oerhört nostalgisk kväll. Mycket snack om the good old days. Åkte hem redan vid halv 1 tiden,skönt.

Hämtades av Erika idag halv 10 och körde till Väla. Varit där tills nu,och är nu hemma i Ängelholm. Handlat massa småplock. Man är ju lite bag ettor så blir nog bara lugntagning idag.

RSS 2.0