Ni kommer väl och kollar?






off-white-ass


Idag var jag och gjorde något som jag förmodligen borde ha gjort för ett bra tag sedan.
Jag beställde balklänning.


Min balklänning kommer sys upp på "One to One" i Helsingborg av en liten liten asiat som säger "Älskling" till en hela tiden (med läspande S, så det blir mer "Älschkling", vilket i sin tur gör att man tror att hon är full.) och har en läppenna från helvetet som hon tatuerat in runt sina små läppar. Utan att sedan fylla i dem med någon färg what so ever. 

I vilket fall som helst ska denna lilla kvinna sy en klänning åt mig.
Hoppas att hon har bättre precision när det gäller nål och tråd än läppenna.

För övrigt, vad är folks problem när det kommer till 
det faktum att jag är en blek jävul?


I förrgår kom ett av musikalbarnen fram till mig, tittade länge på mig, pekade sedan med sitt finger ca. 3 cm från mitt ansikte och sa "Varför är du helt vit i huvudet?".
Tack.

Och idag när jag och balkvinna pratade färg på klänningen tittade hon väldigt skeptiskt och misstänksamt på mig och sa sedan, med typ 75 nålar i munnen 
"Du inte schola innan bal?".


Jag kan inte hjälpa att mitt pigment inte hann med i utvecklingen.

Jag blir inte brun, jag blir mindre vit.
O-vit.
Off-white.

Off-white förresten, vad är det för jäkla färg?
Det är som ens mormors vita gardiner när dom hängt orörda och otvättade i fönstret i 35 år.
Där snackar vi off-white.

Och det gör ju det hela så mycket roligare.
Tanken på att man är en bit vitt tyg som inte blivit rört eller tvättat på 35.


Off-white my ass.

still in the game!



Jag är fortfarande med i spelet!
Tro inget annat!
Det är bara det att jag spelar musikal mest hela tiden, så jag lever
och frodas lite mer på Joseph-bloggen.

Hade premiär igår och vi kan alla vara sjukt nöjda. Det gick sketa bra.

Imorgon är det Valborg goddamnit och vi vet vad det brukar innebära? Dvs. har inneburit de senaste åren?
(GG:s hilfe, vad fanken gjorde vi förra året?!)

Imorgon lär det nog bli lugnt trots allt. Känner inte alls för att dricka.
Men en liten KF kan man nog klämma in.

Hur böjer man gedrunken Erika?

me and my hamster.


Kom hem från Joseph-träning kl. 21:15.
Går upp på mitt rum för att byta om.
Märker att jag tagit på mina underkläder ut och in.
Ja.
Både BH och trosor.
Inser att min hamster håller på att dö.
Min hamster i mitt hamsterhjul alltså.
Hjulet snurrar, men hamstern är död.
Och jag känner mig också lite död.

Och väldigt väldigt trött.

joseph and the amazing technicolor bajskorv


Min kropp är ett vrak på ca. 5 olika sätt just nu.
Vi har musikaldansträning 12 timmar om dagen (9:30-21:00)
och träningsvärken håller på att bli kronisk.
Skönt smärta, men är lite halvknepigt när man knappt kan resa sig från en stol.

Vi är 23 dansare som lever väldigt väldigt tätt inpå varann för tillfället.
Det blir en hel del massage,kli på rygg och pill i hår.
En hel del övertrötta tramsgrejor som vi kan skratta åt i flera timmar.
En hel del koppar kaffe.
Vilket nu resulterar i att jag sitter här, med ögonen vilt uppspärrade och stresstics i knäna.

Imorgon kommer barnen och jag måste vara ordentlig och ansvarsfull.
Det är ganska så tvära kast ifrån att ha ägnat 1 ½ timme åt att hitta på en
kiss- och bajsversion av Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat.

Men roar det för stunden så?

Vill ni ha bättre inblick i vårt Joseph-liv?
Besök:
http://josephmusikalen.blogg.se

ordpolis


Jag sålde en tröja på Tradera, en champagnefärgad fin sak som jag fått av min syster.
Köparen fick tröjan, men var inte alls nöjd. Den såg inte alls ut som hon trodde den skulle se ut, trots att hon sett den på bild.  "Vad gör vi åt detta?" skriver hon och jag vill göra henne lite lite illa.

Vi tjafsar fram och tillbaka över mail innan jag till sist skriver
"Släng tröjan och skicka ditt kontonummer så får du pengarna tillbaka."(kärringjävel)

Hon svarar :

"Tack :)

Hällsningar Liza"

Jag svarar:

"Hälsningar stavas med ett L."

Really


Okej. Jag erkänner.
Det är mig BlondinBella har varit otrogen mot Nils med.

MSn konversation

Matilda säger:

MOHAHA

Så var det med mig. Med hamburgaren..

Haha...

Minns du?

j o n a t h a n säger:

AHHAHAHHA skojjar du! Skrattar fortfarande när tanken dyker upp.

Typ nu

HAHAHAHHAhHAHAHAHHAhHA

DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR

Matilda säger:

Det var inte alls kul då. Nu. Är det skitkul.

j o n a t h a n säger:

JAAA

Matilda säger:

Tänker om det hänt ngn jag kände. Typ Lina. Då hade jag skrattat tills jag dog.

j o n a t h a n säger:

Skulle ge vadsomhelst för att få se det.

JA

Matilda säger:

Skulle vara så mkt roligare om det hänt Lina.

Man önskar henne illa liksom...


Vi diskuterade detta.


MOHAHA!



Denna påsks höjdpunkt har utan tvekan varit det faktum
att min lillebror är på väg in i målbrottet.
Obeskrivligt. Roligt.

Ska spela in det en dag och lägga upp
här på bloggen så att ni alla kan roas av
det underbara i att vara på väg in i puberteten.

om det vore så väl...


It's you and me Folke!
Naaaat.

lärarna har koll?


Bild: Klippans Gymnasieskolas Hemsida

da-gens vi-sa


Dagens fundering:

Vem bestämmer vilket teckensnitt texten på gatuskyltarna ska ha?


boobs


Glöm Star Wars det går ju ett helt program om BRÖST på 3:an!

inte


Kollar Star Wars. Det är bara lite skämsigt.
Och det är inte alls så att jag försöker intala mig själv det. Det är inte skämsigt.

Inte skämsigt.

fuck


Varför varför varför Jesus var du tvungen att instifta nattvarden denna dag?!
Totalt. Jävla. Onödigt.

RSS 2.0