ally the kränge



Exakt samtidigt som jag tar denna bild säger Ally
"Oooo vad hungrig jag é!
Har inte ätit på länge.
Nu ska jag äta mig riktigt mätt"


35 sekunder senare ser skålen ut så här,
och man ångrar att man bjöd med henne...

ally boo bally

Denna är fortfarande rolig.
Denna kommer alltid vara rolig.


blunda no more

Tar man bort det där svarta så står där namnet på en av mina lärare.
Sånt vill man inte se innan kl. 19 en fredag.
Eller förresten. Sånt vill man aldrig se.



Någon som har lust att gissa vem det är?
Ni får en ledis.
Det är en estetlärare.

Slitage


Jag är inget rolig denna vecka. (biggameniiing) Har så sjukt mycket att göra, men börjar se ett slut nu. På torsdag ska alla betyg vara satta och då är det liksom över. Då kan man börja glädjas åt det som komma skall. Och imorgon ska jag lägga upp massa gamla filmer. Det är det jag gör liksom, när jag inte sover om nätterna, ligger och kollar gamla filmer, och skrattar. Som jag skrattar. Men tyst, under täcket, så inte någon vaknar.

murmel

Om du skulle vinna många miljoner på lotto, vad skulle du köpa?
"Många miljoner"? Okej, jag vill ha exakta summor.
Jag skulle köpa en liten stuga någonstans och sen skulle jag skriva
ner allt som rör sig i mitt huvud, och förhoppningvis skulle det bli en bok.

Har någon någonsin kallat dig lat?
Garanterat.

Vilken svordom använder du mest?
Fan & helvete och attifttök baklänges.

Tittade du på tecknat när du var liten?
Yes indeed.Tittade på Mumfie, den lille elefanten.

Hur många syskon har du?
2 stycken, Jessie & Hannes, i den ordningen.

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?

En tatuering hade jag nog inte tackat nej till, fastän det är lite sorgligt för, citat av Kalle,
"Det är ju en bit av min hud som jag aldrig mer får se"

Vad har du för väder just nu?

Svart. Ja, det kan vara svart väder, titta ut efter kl. 23.

Vad åt du till middag senast?

Skräp.

Kan du vissla?
Den förmågan försvann med tandställningen.

Vilken film kan du alla replikerna till?
Coyote Ugly, Stulna År, Armageddon och nästan Fanny och Alexander.

Hur många stolar står kring ditt köksbord?
4.

Har du en stationär dator eller en bärbar?
En stationär jävel.

Vilket var ditt favoritämne i skolan?
Ack vad ung jag är som kan skriva i presens i alla fall 3 veckor till...
Mitt favoritämne ÄR sång. Och ensemble.

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
"Trampa ut köttbullen". Internt.

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nä, får dåligt samvete om jag inte äter kött.
Jag gillar kött.

Om du var född av motsatt kön, vad skulle du vilja heta?
Om jag var född av motsatt kön? Av en kille alltså?
Då skulle jag nog vara ett medicinskt mirakel.
Och jag skulle vilja heta Milo.


Har du åkt moped någon gång?
Ja, not my cup of tea dock.

Vad lyssnar du på nu?

Mig själv as ego it might seem.

old as hell


Jag känner mig gammal.
Min lillebror blir tonåring nästa år.
Han använder ord som "böglobby".
Han har facebook.
Han uppmanade idag min syster att "Leva i nuet".
Sheize, jag är gammal.



En snar framtid.

Saker det ...

Saker det är dags att jag inser:

♥ att jag inte tål pizza längre. Seriöst. Sluta äta det. Du får ångra det djupt.
♥ att min lillebror inte är 4 längre. Man skulle kanske kunna tro att målbrottet gave it away,  men i mina ögon är han alltid bebis.
♥ att jag inte sjunger fint på fyllan. Men seriöst, vem gör det?
♥ att det heter brysselkex. Inte berlinkakor.
♥ att jag tar studenten inom väldigt väldigt kort. Varannan dag känns det bra. Varannan dag vill jag inte vara med längre.
 

deep


Dagen blir alltid lite roligare när jag är på det här humöret.



kalas



Igår var mina dagar av apati och exil över och jag begav mig him till Klippan. Kollade fotboll, (som för övrigt är Klippans Biggest Happening en fredagkväll....roligt eller sorgligt?) och stack sedan och käkade med Lotten och Peter (woho första gången du blir omnämnd Peter, hur känns det?) och fortsatte sedan hem till mig en stund. Sen gick jag på fest och var allmänt social och trevlig. Lite svårt när man är ovan. Hem och sömn och en helt ny dag.

Idag.
KALAS!

Pussitivt värre


10 saker som gör mig till "ett glatt litet liv."
(direkt taget från ett av jospeh-barnen som hade skrivit
det på ett pappers hjärta till sin kompis.
"Jag gillar Linnea för att hon har ett glatt litet liv" Love it.)

♥ Känslan när man får sms av någon man tycker mycket om.

♥ När man hittar en ny favoritlåt som man spelar sönder och samman så att man aldrig mer vill höra skiten. Innan det är det en skön känsla. Denna just nu efter att Beyoncé gjorde en ruskigt fin version i Scandinavium förra måndagen.

♥ Kvällar runt köksbordet eller i soffan hos någon av tjejerna, när vi snackar gamla minnen och skapar nya minnen.

♥ När Fästis skickar nanosms.

♥ Tryggheten i min och Langs vänskap som gör att jag vet att jag alltid alltid kan räkna med henne.

♥ Att titta på Hannes när han sover.

♥ Känslan av förfest med brudarna i solnedgång med perfekt salongsberusning.

♥ MVG i sång C. (Eftersom jag vet att du läser här ibland så skriver jag TACK HILLE for that!)

♥ Sång överhuvudtaget. Helande och förbannat kul.

♥ Sömn. Fan vad tråkigt och intetsägande. Men ack så skönt och även det helande.

Så skönt och helande att man kanske skulle gå och schleepa en stund nu?


kristiflygarhelg


Efter en lång dröm (jag är en sån som kan vakna, sen somna och drömma vidare på samma dröm) som var som en sjukt spännande actionfilm vaknade jag vi 1 och rasta hunden.
Kristi Himmelfärds, vilket innebär röd dag idag och långhelg för oss studenter. Sitter och fyller i lite flyttkort som ska läggas på lådan snarast. Insåg häromdagen att jag flyttar typ när som helst, vilket jag mer eller mindre hade glömt.
Men har man rutin så fixar man det endå vettni.

Nu vankas det mat,
och jag har förmodigen skrivit det mest
meningslösa blogginlägg in maj lajf.
Feels great.


PS. Frågestund på Joseph-bloggen!

mums


Om jag får säga det själv (och det får jag ju, eller hur?) så tyckte jag
att jag skötte det här med joseph-bloggen galant.
Förmodligen den roligaste blogg jag skrivit och "arbetat" med.
Men visst gjorde jag vissa misstag.
Som bilden nedan.

Det tog ca. 1½ innan jag fick sms angående
den här bilden. Jag fattade ingenting, förrens
jag gick in och kollade en gång till.
Sen skrattade jag.


hard to get inside your pants


Hur är det nu låten går?
"Du vill ligga med mig men det går inte?"
Snarare
"Du vill ligga med mig, men då får du vänta ett tag"



inlämn. i religion.

 Okej att vi esteter är kända för att vara lite "slow". 
 Men är inte den sista meningen att påpeka det uppenbara?


pall it.

Palla.



RSS 2.0