trasig


Har ni något ord,som ska sägas på ett sätt,men er hjärna gör att ni säger på ett annat?
Ett av mina sådana ord är ordet "renässansen". Min hjärna vill så gärna att det ska heta "renässnäsen". Det har gått till den punk att jag nu för en nästintill fysisk kick av att säga "renässnäsen".

Jag har en vän som heter Jeremy.
Det är mycket roligare att säga Jemery.


Then,there's the fact, att varje gång jag läser ordet urinvånare, läser jag det urinvånare.
Eller fläskfilé. Det blir fläsk file. Som i fil på engelska. File.
Det har blivit en tvångstanke.
Ni vet när ni får ett massmejl utskickat. Då brukar e-mail addressen innehålla orden (ordet?) noreply.
Under pinsamt lång tid läste jag det som nore-ply. Alltså. Nore, som namnet Nora. Och ply som i paraply.
Pinsamt.

Men det är mest dålig humor.

/Tamilda, en mycket trasig människa.

Playa


Nu blir det stranden med Erika :)

QT


Jag smälter totalt varje gång jag ser detta klippet.
Det är Jackson Brundage, som spelar James Lucas Scott,Nathan & Hayleys son,
 i One Tree Hill.Detta klipp hade dom som öppning i ett av avsnitten och
det är Jackson & Gavin Degraw,som har gjort theme-låten till OTH som sitter och jammar lite.



sledet


Skulle inte säga att jag är bakis, det vore lite konstigt. Men sliten är jag, efter en helg som denna.
Igår "började" kvällen med att Johanna & Frida kom hit,och sedan gick vi till Chaplin och åt, dit Lina också sedan kom.
Efter det gick vi hem till mig igen & fixade det sista och drack lite. Promenerade ner till stationen vid halv 20 . 200m från stationen märker jag att jag glömt mina pengar, så får springa hem igen. Som tur var ,var pappa så snäll att han körde mig ner sedan igen, annars undrar jag om jag hunnit tåget.

Väl inne i HBG gick vi till Donken för Sandra skulle äta. Den aptiten hon hade försvann totalt när en fräsch kille spydde på hennes fot. Tack tack.

Sen fick jag ett "jag-ser-dig-men-du-ser-inte-mig"-samtal av Semlis. Hittade dom ganska så snart och pratade lite med dom.

Sen fick jag impulsryck och hoppade på Dk-båten och turade med Johanna,Macke,Fjong & Johan.

Back in Sweden satte vi oss vid den blåa fontänen och snackade med folk. Helt plötsligt var klockan 00:00 och vi gick in i House of Fun-tältet. Lika kul som på fredagen , och vi dansade som aldrig förr.

Sen blev det Kebabhouse och snack med Mr and Mrs Creamcake igen. 
Jag & Lina tog bussen hem vid 2, och sedan fick jag skjuts hem av snälla Anna och hennes mamma.

Idag är en sliten dag som sagt, har precis kollat på Wild Kids, som alltid på söndagar, och ska nu kolla Beyoncé :)

stabilt





Johanna berättar hur läget är,på tåget in till HBG.



HBG pt. 2


Helsingborgsfestivalen igår då ja. Var först på förfest hos Jacke,innan jag & Johannorna cyklade ner och tog tåget vid 19. Väl inne kollade vi Rix Fm,men det var ju ingen höjdare direkt om man säger så.
Sen blev det som det alltid blir,bara en massa spring hit och dit.  Såg iallafall min morbror spela, med Torsson, så det var kul.

Men givetvis ska vi in ikväll igen, och då är det showtältet som gäller ! :)

HBG



Amanda var ju här igår och det var greeat. Känns som vi inte träffats på evigheter. Det hanns med fika i solen och häng i hängmattan i trädgården :)

Nu sitter jag här, halvfixad, och väntar på sms från systern min.
Ikväll blir det HBG :)

Amanda


Idag har dagen bestått till en stor del av sömn. Men underskatta mig icke. Jag har hunnit handla, inte bara en utan två gånger,samt varit hos min faster.

Igår lärde jag mig något nytt och väääldigt smart, tycker iallafall jag.
Jag lärde mig hur man spelar in ljud "från" datorn. Jag är kanske helt efter, men jag har inte kunnat det innan.
Tex. om man hittar ett jättebra liveframträdande på youtube, men det inte finns att ladda ner, så kan man spela in ljudet.
Detta är något jag drömt om länge, så igårkväll var jag oerhört nöjd med mig själv.

Imorgon kommer Amanda, äntligen. Inte träffat henne på år och dar känns det som, även om det snarare är en månad.
Vad vi hittar på, är vi inte riktigt på det klara med ännu, men en fika ska vi nog kunna klämma in :)

Nu ska jag äta lite skorpor och dricka lite té och, förhoppningsvis, se lite Sex and the City...

bright girl


En kvinna med koll.


pain


Inatt hade jag så ont i mitt ben att jag bokstavligt låg i sängen och grät.
Har varit såhär enda sedan jag var 5 år gammal.
Har alltid fått höra att det är växtvärk,men jag växer ju inte längre och har inte gjort det på några år. Nu har det dessutom spridit sig, gör ont ända från korsryggen och ner i foten, speciellt "under" knäet. Det enda man kan göra är att försöka massera igång blodcirkulationen i benet, det brukar hjälpa lite. Klockan 4 inatt gav jag upp,gick ner och gick lite & tog 2 alvedon, trots att det inte brukar hjälpa. Låg sedan och lyssnade på musik och försökte koppla bort det.Tydligen har jag somnat för jag väcktes av Pappa vid 10.

När jag var mindre brukade Mamma ta handdukar under varmt vatten och sedan lägga på mina ben, för att försöka värma dom,iom att det nästan alltid hjälper. När jag känner att det är på gång måste jag lägga mig ner direkt,annars blir det bara värre. Och när det sedan går över är mina ben helt stela.

Har ett starkt minne av en av de första gångerna jag hade det. Jag var kanske 5 år gammal och sitter vid köksbordet oc skriker rakt ut,så ont jag hade. Det är inte alls kul :/

Är det någon som har en aning om vad det kan vara, mer än växtvärk?

okul



Precis lagt en kabel i trädgården med Pappa.
En elkabel alltså.

truth be told


Har ni tänkt på en sak.
Hur mycket människor än försöker att vara unika,speciella & annorlunda, är endå alla likadana i grund och botten.
Och innan man inser det, får man helt enkelt leva med hyckleriet.

spritfest


I Klippan nu, känns bra. Känns som man är tillbaka i gamet.
Johanna var här innan en stund, fick mycket sagt,som vanligt.

Imorgon blir det att hjälpa pappa med att dra kabel i trädgården.Garanterat roande.
Herregud.

Snart; Sex and the City.

tristess



Idag har jag inte gjort ett skit. Och det är inte speciellt förvånandet.
Ska hela sommaren vara så här?
Nej,det ska den inte, jag ska göra lite nytta också hade jag tänkt. Har en stor trädgård hos pappa och han betalar just nu dyra pengar för att folk ska komma & klippa den. Det skulle jag ju faktiskt kunna göra.

För jag inser att detta inte är kul att läsa om.
Om hur jag går här hemma i sjaskiga kläder och med flottigt hår en dag efter man duschat. (det blir så när man ligger ner mycket).Nej,det känns som jag lever i någonslags misär Känns som jag inte träffat mina vänner på evigheter, fastän det bara var typ en vecka sedan. Jag saknar Amanda & Martina så det gör ont. Hade jag bara haft typ 150:- hade jag tagit bussen till Yxenhult imorgon och tagit Martina med mig.

Det måste jag försöka göra i veckan.

pizza



Ikväll blev det ännu en familje kväll, hur ska detta sluta?
Såg iallafall Morgan Pålsson filmen, under förväntan men kul endå. Kul på Hannes nivå. Sedan nu har det bara varit chill.
Skulle iväg på fest,lite så där impulsivt innan med Jessie, men bilen startade inte.
Så vi gick bort på Kirri's och tog en pizza.
Det är fan inte ens gott igentligen plus att jag blir så jäkla magsjuk.
En bra anledning att sluta upp med att äta det.

RSS 2.0