sometimes i feel like, i've never been nothing but tired


Jag har sovit 3 timmar i natt.
Jag känner mig, knarkad.
Nu ska jag skriva religionsarbete.
Sen ska jag dö en smula.

imagine there's no heaven


Jävlar i havet vad det var röj igår.
Middag och grundning hos Ally innan som sagt,och sedan abonnerad buss till Ängelholm. Vi sjöng bokstavligt talat hela vägen till Ängelholm. Min röst var obefintlig när vi väl kom fram.

Verkligen great kväll som hade massa kul att bjuda på. Dans med tjejerna hade man ju knappt saknat och tequila var det ju inte igår man drack direkt.

Bussen gick hem vid kvart i 3 tror jag och det sista jag minns är att Fredde säger "Ah,fyfan,chauffören,sätt på Imagine! Vi vill höra Imagine!". 5 sekunder senare maxar chauffören "Imagine" som lägligt nog just då spelades på radion och hela bussen börjar sjönga med medans Fredde vrålar "VAD È ODDSEN?! VAD FAN È ODDSEN?!?!"

Hem och sov sov sov.
Vakna 13,idag blir det slappe och kanske en snabbis inom Celestfest och säga hej.

Nu är vi igång! Ally är snyggare ä

MMS

Nu är vi igång! Ally är snyggare än vanligt ikväll,och hon är minsann singel också grabbar!Så kom till Bahnof ikväll och lägg in en stöt på denna snygga brud!


Det har hänt något med Klaras öga. Det h

MMS

Det har hänt något med Klaras öga. Det har varit så här i vecka nu och det börjar bli ganska jobbigt. Dels för henne men även för oss andra som tvingas se denna köttiga massa till öga. Louise ,min lärare,har nu tjatat oavbrutet i tre timmar om att hon ska få smörja in hennes ögon med någon dundersalva,som enligt henne är "typ laglig". Nej skämt å sido. Klara vägrar dock och jag väntar på att Louise ska tackla henne i korridoren och bända upp hennes ögon och hälla i massa salväckel.


Sitter i skolan med Ally. Hela sko

MMS

Sitter i skolan med Ally. Hela skolan känns pepp inför kvällen,verkar som precis alla jävla människor ska ut ikväll,kommer bli så jävla great! Precis när denna bild tagits säger Ally till mig "Kom ihåg denna stund ikväll. För det är din sista nyktra stund idag.". Det inger en viss känsla av att,fan,detta kommer bli bra. Riktigt jävla bra . Vi grundar hos Ally kl 17,och sen kan det bara gå utför. Vi ses i dimman mina vänner!


Who where what when?

IDENTITET:  Tjej,student,ironisk,sångerska,rapp i käften,glad,rå,skillsmässobarn,en aning extrem,teaterapa,virrig,flamsig,blödig,seriös,virrpanna.

NÄR: Mest hela tiden. Ibland går jag ur funktion med repar mig snabbt.

VAR: 50% i Klippan och 50% i Ängelholm,båda i Skåne.

HUR:  Mycket upp och ner. Antingen stirrig eller vrållugn. Antingen glad eller ledsen.

VILL BLI: Socionom och/eller musikalartist.

KOMMER ATT SLUTA SOM: Något inom vården. Död också eventually.

TÄNKER PÅ: Små detaljer. Analyserar folks uppträdande och agerande.

STOLT ÖVER: Att jag vågar stå för mina åsikter, äntligen.

SKÄMS FÖR: Att jag är så grymt ocool ibland.

FRUSTRATION: Att vilja förstå,men inte kunna. Att vilja hjälpa men inte kunna.Att inte få som jag vill,tyvärr.

TRIVS BÄST: I sällskap med nära och kära.

PANIIIK: När stressen flåsar mig i nacken.När jag skjutit upp något fram tills det är för sent.

what to wear?



Funderar på vad som skulle kunna vara lämplig klädsel till Julkonserterna detta år.
Inte för urringat,och inte för kort,då har jag Louise efter mig,inte för svart,inte för tråkigt.
Funderar på att ha Lucialinne. Eller NEJ konfirmationsdräkt. Oh. Clockclean.
Varken urringat,kort,svart eller tråååå...

meatpussy



Hittar ni på egna ord ibland?
Har pratat innan här på bloggen om att jag gärna vänder om
ord t.ex karaté-rakaté,renässans-renässnäs,matilda-tamilda.
Men jag hittar också på ord ibland.
Mest svordommar.

Jag har en,den värsta svordommen jag hört ,som jag faktiskt har kommit på alldeles själv.
Jag säger det bara när jag är riktigt riktigt förbannad.
Det är så vidrigt att jag knappt vill skriva ner det.
Men om du lägger ihop
****fitta
och
kött*****

Blä. Äckligt va?
Det är så mycket pondus och äckel i det ordet att folk som hör det
häpnar och kanske,kanske spyr lite i sin egen mun.

Idag råkade jag säga det framför Louise,min lärarinna.
Först blev hon helt stum, bara stirrade på mig med munnen på vid gavel.
Sen såg jag äcklet i hennes ögon när innebörden av ordet långsamt sjönk in.
"Det var det vidrigaste jag hört i hela mitt liv!"


Sen fick jag diska alla lärarnas disk.
Det är så saker sköts på estet.

Nu är jag fan värdig ett MVG.

pointing out the obvious



Jessie hemma hos Ida:

J
- Alltså,man tar bort alla julgrejer på trettondag Knut.
"Trettondag Knut, då åker julen ut!"........
Det är typ....tretton dagar efter jul.


Erika var snabb på att upplysa mig om att Jessie verkligen var ute och cyklade.
Trettondag Knut infaller inte 13 dagar efter jul,utan 13 dagar efter nyårsafton!


klyftigt



Ett ord (eller mer ett ljud).
.....
WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT?

same same but different


Jag inser plötsligt hur detta ser ut utifrån. Jag har under en dag till 95% bloggat om alkohol.
Det är kul det där,hur det kan bli.


Något annat som är kul, det är att vuxna människor oftast förnekar att de är precis likadana som vi ungdomar när det kommer till det här med festandet. De sitter där på fredagskvällen innan de knäpper upp första ölen och säger pirrigt och förväntansfullt till varandra "Nu jäklar gubbar, ikväll ska vi bli packade!".Alla gör det. Det är inget vi ungdomar har patent på. Vi gör det öppet bara, det är skillnaden.Frågan är vilket som är mest pinsamt?

De vuxna är oftast också likadana när det kommer till att på måndagen på jobbet diskutera helgen. Exakt samma fraser som hörs runt om på skolor i världen hörs på arbetsplatsen. "Fyfan vad jag var packad i helgen.Jag drack typ en hel sjuttis själv!". Skillnaden är att vi inte mörkar det,vilket jag ofta tycker "vuxna" gör. Är det för att de inser att de fortfarande är kvar i tonåringarnas "herren-på-täppan"-grej. Den som dricker mest och deckar,förlåt mig ,loggar, först är tuffast? Vart vill man helst se detta? Hos en vuxen man eller en tonårig kille?

Jag skriver man/kille för att tjejerna är annorlunda. Många tjejer mörkar att de dricker för mycket,då de anses okvinnligt och osexigt att bli "för" full.Det hänger antagligen ihop med att tjejerna är svagare och inte "klarar lika mycket" som killarna.
Jag tänker inte gå in i någon jämställdhetsdebatt.Jag är inte tillräckligt insatt i hela grejen för att uttala mig.

Det jag vill få fram är att hur löjliga och omogna de vuxna än visar utåt att de tycker vi är när vi snackar om helgens bravader,är de lika goa de med.

Känns ganska så skönt att veta va?

KF


Ni har väl inte glömt vad en KristusFylla är för något?

En KristusFylla är när du blir så jävla nitad, att du inte återuppstår förrens på fjärde dagen.

Med andra ord, vi ses på tisdag!

det gäller att lägga ribban direkt



SMS till Ally:
"Fyfan. Kan man ringa en ambulans i förväg och boka fredag? Säga till den att köra direkt till akuten? För jag ska bli så in i helvetes full att jag kommer behövas magpumpas med en dammsugare!".

Svaret: (Ett tecken på att alla dina kompisar numera bloggar:)

"Haha du e så jävla trög men ändå underbar! Får jag lägga upp det?"

Svaret (Ett tecken på att du är bloggskadad)

"Håller på. Gör du det,bara du länkar!"

Nej,det luktar KristusFylla här!

krulltott


MSN konversation mellan moi and Ally:

M - "FYFAN vad jag hatar när man flätat hela håret bara för att märka att en feteslinga hamnat utanför! AHHH."


Det gäller att ha distans och perspektiv mina vänner.
Barnen må svälta i Afrika, men dom behöver iallafall inte fläta håret.

my work here is done and


My mission here is complete.
Hur vet man att man fått ett smeknamn att brejka?
Jo,det är när personen som fått smeknamnet väljer att döpa sin egen blogg efter det!

Johanna's nya blogg. Med domänet,gissa nu, http://aally.blogg.se


Mina vänner. Ally är nu skrivit i historien.
Vissa av er kanske vet varför hon kallas Ally,vissa inte.
Vissa kommer kanske få veta i framtiden
Vissa av er aldrig kommer få veta varför.
Men en sak är säker. Ally finns, och består.


Hm. Hur ska jag nu toppa detta?
Jag fixade Golden Girls,GG:s. Jag fixade Sylvia. Jag fixade Ally.
Var på er vakt. Ni vet aldrig när turen kommer till er...

RSS 2.0