Att köra...

58adcd634a0d87bed039b15bab06e38d.png

Kolla varifrån!

Att köra någonstans med vår bil är alltid lika spännande.
Den har nämligen en tendens att lägga av när man använt den för mycket. Den är som en tjurig tonåring, som blir sur så fort den inte får bestämma. "Då vill jag inte vara med".
Och då blir det så här som det är nu.
Att jag och min syster sitter i bilen med sätena bakfällda, väntandes på att bilen ska behaga starta igen. För det gör den alltid. Den måste ca a lugna ner sig lite först.
Ikväll blir det Änglar och demoner, Upp och Ben & Jerrys.

Nu sitter min syster och mumlar för sig själv:
"Detta var dömt att misslyckas. VARFÖR skulle jag stanna och tanka istället för att köra direkt hem."
Hon har det inte lätt hon.

Och jag har lärt mig putta bil.
Det var fint.


Ny dator!


Jag har köpt en laptop.
En fining.
Vi ligger här i sängen och bekantar oss med varandra en smula. Hittintills går det bra, och jag organiserar som aldrig för. En mapp till bilder, en mapp till kamerabilder, en mapp till poddar, en mapp till filmer.

Det där kommer att vara i ca. 5 dagar, det vet jag själv. Sedan kommer det bli att man bara dumpar allt på Skrivbordet som vanligt.

En annan grej som jag suttit och pillat på är mina Favoriter(se nedan). Det är alltid en jäkla röra bland dem, och alla heter olika saker med oliken tecken ovs. Så jag blingade till det lite. Men hjärtan. Oh jag äro så kreativ!

Nu ska jag gå en runda ner i byn och sola solarium, mest för ryggen (MER OM DET SENARE!) och sedan måste måste måste jag köpa en ny tandborste. Jag vågar inte ens tänka på hur länge jag haft min nuvarande.

Oh. Förresten. Igår var jag på Nova Lund. Vilka vill se ett modebloggigt inlägg med allt jag köpte?


Exakt så...

461806eab50366a4fa6ffd78da3c4741.png

Kolla varifrån!

Exakt så här såg Erika ut när hon sa att hon hade kört bättre full än jag hade kört nykter.
Hon är rolig hon.
Det finns liksom ingen som tycker Erika är så rolig som Erika.

Vi är på Nova Lund, jag, Erika och Ronja. I love my new Visa.


The love of my life.


Jag är kär.

(alla mina vänner tänker ÄNTLIGEN)
(alla andra tänker OCH?)


Jag ställer mig själv frågan
"Kan man bli kär i en TV-kanal?"

Jag svarar mig själv på frågan
"Ja"

Alltså.
SF-kanalen.
Jag visste det redan när jag såg reklamen.
Jag tänkte
"Shiiieze vilken bra idé, att ingen har tänkt på det innan!"

För er utan TV och utan kunskap (ja, det går hand i hand), så skall jag nu förklara SF-kanalen:
Det är en kanal som bara sänder SF-filmer.
Alltså Svensk Filminstitution.
Alltså bara svenska filmer.


AJ löv it.
Idag såg jag först, Linas kvällsbok, sedan Bergmans Smultronstället,
sedan Jim och piraterna Blom och avrundade sedan det hela med den gamla klassikern Kådisbellan.
Detta resulterade i ungefär 5 timmars filmtittande.
GUD vad arbetslös jag är.


Update.



Jag lever.
Jag lever.

Jag har liksom börjat leva igen.

Det var ganska så lätt.
Jag sa upp mig från jobbet.

Delvis därför det varit lite avsaknad av blogg de senaste dagarna.
Det fick mig liksom inte alls att må bra.
Och inget illa om själva företaget, eller hela telemarketing-grejen.
Jag är säker på att det passar många människor perfekt.
Och jag trodde verkligen att det skulle passa mig perfekt.
Men jag är inte så stark i psyket som jag trodde.
Sedan får jag psykbryt av att göra samma saker om och om och om och om och om igen.

Och nu tänker säkert ni:
"Lilla lata flicka, att jobba ska inte vara kul, du är både bortskämd och dum.
Och så har du glasögon."


Men nej.
Jag har jobbat mycket i mitt liv.
Jag jobbade på min pappas föredetta företag i 1½ år samtidigt som jag gick i skolan.
Och det var inget glassigt jobb direkt, jag var slav åt dem som jobbade där "på riktigt".
Så jag är van vid att jobba, och jag vill jobba.

Men att få ont i magen varje söndagskväll för att du vet att du ska jobba dagen därpå är inte okej.
Att ringa till din mamma från jobbet och gråta i luren är inte heller okej.

Så det fick räcka.
Planen just nu är Komvux efter jul, och fram tills dess hankar jag mig framåt.
Som min mamma så fint sa i sitt tal till mig på min student:
"Matilda har en tendens att alltid strula till saker, men det konstiga är att saker ALLTID ordnar sig för henne!".

Så. Jag väntar lutar mig tillbaka på ödet.
Och söker jobb.

4 månader har gått sedan studenten.


En annan grej som är skrrrrämmande är hur snabbt tiden gått
sedan studenten.

4 månader har redan passerat sedan vi stod där och vrålade.
Filmen nedan är ifrån balen, during the dinner.
ES06 tog i slutet varje chans som erbjöds att bete oss som de freak vi
egentligen är.




Utan lön i 5 dagar, försmäktar jag på denna ö...


Det är skrrrämmande hur en liten kotte som jag kan vara så beroende av kaffe.
Idag hade jag planerat ett kaffedetox, och klarade mig ända till kl. 18.
Att jobba med det jag jobbar med, och inte vara superpigg funkar inte.
Jag blir helt trögtänkt och min mun sammarbetar inte alls, vilket gör
att jag säger helt fel saker till helt fel människor.

Utan kaffe är jag half the woman I used to be.
Haha!

PS. Kom på att jag inte alls får lön imorgon, utan på tisdag.
Sånt gör så ont i själen.


Yeah yeah wow wow!


Tänker att det hade varit lite tråkigt om vi inte
haft så kul tillsammans som vi har.
Tur då att vi ju har det.




Film : Ronny


PMS!

Jag tycker nästa aldrig synd om dem jag ringer till genom jobbet.
Men idag är jag ett PMS-monster utan dess like.
Hela jag gör ont och utstrålar ett visst hat mot omvärlden.
Dock är det lite skönt att få förklarat för sig varför man grät 11
(11 gånger gott folk!) under gårdagen.

Nu tvångsäter jag Panodil likt en bulimiker och försöker röra på mig så
mycket som är möjligt sittandes framför en dator.
Ganska så begränsat alltså.

 


Exakt så...

4728dbb49b4a33cead21768fac43f9e1.png

Kolla varifrån!

Exakt så här såg Ally ut när hon sa "Alltså, jag gillar sån här vikingamusik!".

Vi lyssnade på Nordman.


Vi trivs.

0-146793a719dc5cd18647d414de0b8a17.png

Kolla varifrån!

Vi trivs. Jag och tjejerna grundar för en FAB kväll sås att säga. Feels great!


Dagens tips.


Dagens tips:

1. Sätt mobilen på väckning på minst en halvtimme innan ditt tåg går. 
1 timme & 15 minuter om du inte valt ut kläder kvällen före.
OBS! INTE en halvtimme innan!
2. Lägg din mobil på ett ställe där du faktiskt måste gå upp ur sängen för att stänga av den.
Alltså ingen chans att du gör det i sömnen.
3. Gå sedan inte inom 3 m ifrån sängen då den har en förmåga att dra dig till sig.
4. OM du av någon anledning skulle ha ställt din klocka på en halvtimme innan tåget går, och sedan somnar om till 10 minuter innan tåget går, prioritera inte saker som smink, hår och kläder (eller...lite kläder får du ju prioritera). 
Priotera att komma med tåget.
5. Om du väljer att se möjligheter att ändå lyckas fixa till sig, bete dig då som att hela ditt hus brinner.
Ta dina käraste ägodelar och spring.
6. När du sedan kommer fram till tåget iklädd tröjan du sov i och mjukisbrallorna du hade när du målade om trädgårdsmöblerna i somras och en frisyr som ger intrycket av att du gjort allt annat än sovit under natten, försök att behålla en viss känsla av coolhet.
Det är svårt, jag vet, men försök!
7. När du sedan står där på tågets toalett, och ska byta om till de kläder du tagit med dig hemifrån att ha på jobbet istället för sunkkläderna, försök behålla lite värdighet, men ändå se det komiska i det hela.
8. När det kommer till sminkningen.
Du kan glömma det där med eyelinern.
Direkt.
Det blir liksom inte bra.
Du ser ut som en allmänt miffad emo-panda.
Det går inte att få till bra eyeliner på en tågtoalett. Speciellt inte när tåget kör.
Dömt att misslyckas.
9. Gå sedan runt hela dagen och känn dig sunkig.
Att du dessutom presterar dåligt på jobbet är ju bara extra strössel på din tårta av framgång.


Gästblogg!


Idag gästbloggar jag här!
Kom alla mina små kycklingar!


Vad gör man i brist på fantasi, och kanske intelligens? En lista.

Äh. Vi kör en lista!

Idag har jag:



  • Blivit tvångspåsatt av en hund. Dock med alla kläder på. Och det var en tik.
  • Skrattat åt det där med Bögatan ca. 78 ggr. Hahahaha!
  • Sjungit för Anna Hiltunen igen (nos-tal-gi).
  • Bestämt mig för att inte få någon massage imorgon. Det kan liksom inte bli värre.
  • Fått onda ögat av en tant på tåget pga att jag tappade en bit papper. Jag tog upp pappret, slängde det och sa "Ibland kan man pröva att vara glad också!"
  • Avslutat ett kapitel på sätt och vis. Jag har varit lite starkt och satt punkt för något inombords.
  • Förbannat Mix Megapol ca. 11 ggr för att senaste Äntligen Helg-podden inte är uppe ännu.
  • Trott att jag skulle få sparken. (Visade sig istället att jag blev inkallad som någonslags experthjälp. Löneförhöjning mån tro? Näää.)
  • Blivit helt pirrigt glad då jag såg att det fanns bakfickor på mina nya jenasleggings(absolut ingen självklarhet)....Det är det lilla som gör det!
  • Haft enorm ångest över huruvida jag stängt av min plattång där hemma eller inte. (Mamma har ännu inte ringt och meddelat att lägenheten brunnit ner så gissar på att den var avstängd.
  • Tänkt att imorgon ska jag gå till Biblioteket och betala mina enorma skulder så att jag kan börja låna böcker igen. Både i Ängelholm & Klippan.
  • Kommit på att det är mycket roligare att umgås med Lang helt gratis, än att gå till Biblioteket och betala massa pengar.
  • Tänkt "Den där Cannelloni Macaroni är ju en riiiiiktigt bra låt."  Och sedan tänkt "Nä Matilda, det är den ju inte".



En man boende på Bögatan.


Jag har ett ovanligt uppsluppet humör denna måndag.
Nya adresser på jobbet och massor av kaffe gör att tiden går sketasnabbt.

Som vanligt när Carsing är med och jobbar blir det alldeles för mycket skratt.
När hon ringer en man som bor på Bögatan bryter vi ihop totalt.
Jag biter ihop och intalar mig själv
"Det är inte roligt Matilda, det är inte roligt!"


Oh yes it is.


RSS 2.0