well i'm no hero,thats understood


Somnade som en stock igår och sov nonstop till kl.11 idag.Sedan massa packande och sorterande,spara eller slängande. Massa "Men ÅH,den hade jag glömt att jag hade!". Sedan gjorde jag,Hannes & Jessie en,för min del,repris och stack till VÄla i några timmar. Hannes skulle sälja massa spel till EB-games och sedan hitta något nytt. Jag köpte jeans och mat. Sedan hem igen och nu housemanscost till middag.

Snart läst ut "Två nötcreme och en moviebox" Filip & Fredriks bok om det Sverige de båda växte upp i under 70- och 80-talet,det s.k DDR-Sverige. Något sådant kan jag frivilligt lägga på mig att göra om en tjugo år. En bok om barndomen i Sverige under 90- och 2000-talet.En hel bok om 

 "Rädda Joppe","Grodlår och Simfötter","Myggan" , alla julkalendrarna "Mysteriet på Greveholm","Jul i Kapernaum" och massa andra. Jenka för 50 öre på Preem.Kondommössorna."Spaghetti"-klänningarna. Dykarjackan. De svarta tighta halsbanden som såg lite ut som taggtråd. Big Brother. Expedition Robinson. Popstars.Tamagothci. POG ( där de tjocka POG:en hette slammer och inget annat Okhan). Goo-Goos.Drömhus - Vill ha dig i mörkret hos mig. Martin - Du är så (yeah yeah wow wow). Rena Rama Rolf.Piratbyxor. "Bullen".Jazzbyxor. "På Rymmen"."Stadskampen". Spice Girls. Skurt. Prinsessan Diana. Lewinksy-grejen (som vi aldrig riktigt fattade vad det handlade om. Vad hade dom egentligen gjort för något i det där rummet?). Titanic (filmen givetvis). Alla skolåren.Ola,Elsa och Leo-böckerna. FRIDA-tidningar.

Nu dog jag av nostalgi.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0