vad är grejen med tjejen?


Vad är det med tjejen? Kan hon inte annat än skreva?

brun runt munnen



Här på estet får vi kämpa för MVG på lite....konstiga sätt.

no need to say more.




Bild : Aftonbladet

schteek


Mamma steker hamburgare.
Jag ryser.

 

Minns ni?

joseph-bloggen!




Ally hälsar er:
Välkommna in!
(länk)

glojärn


Sitter i skolan, i datasalen, med nästan 3 cm från skärmen.
Jag har under 2 år intalat mig själv att jag minsann fått mycket bättre syn.
Kanske dags att lägga ner med denna självförnekelse nu?
Det finns liksom en anledning till att jag har 3,5 på båda ögonen.
Det finns även en anledning att folk,när de provar mina glasögon, 99% av fallen säger saker som:

"WOOOOOW BILLIG FYLLA?!"

"Assååe. Du é typ blind va?"

"Seriöst. Jag ser IIIINGENTING!"

Ja,det är förmodligen en billig fylla för den som ser bra.

Nej, jag ser ingenting alls. Någonsin. Jag är en blind människa.

Seriöst. Det gör inte jag heller.


MEN. Har man nu köpt Prada-brillor (där fick jag in det bra va?)
kan man ju lia gärna dras med dom ett tag till.


My GADD


Det är inga dåliga gaddar han ligger inne med, Rosings son.
Påminner om mig själv i yngre dar.
Det var på den tiden jag kunde bita mig själv i armen och
 mönstret efter mina tänder såg ut som ett
4-manna tält.



framförhållning


Det gäller att ligga steget före.

servett


En gång drömde jag en sjuk jävla dröm.
Det var för ca 1½ år sedan,då jag var inne i en period då jag
jobbade jätte jätte mycket på Celest, en servett fabrik.
Fattade inte alls drömmen då,men kan nu se tillbaka och
se ett samband.


Jag drömde att jag befann mig i fabriken, helt ensam. Jag var höggravid och kände plötsligt att, nu är det nog dags. Men, vem vill föda barn ensam i en servettfabrik? Precis.
Så jag började leta efter andra människor som kunde hjälpa mig
att föda fram mitt barn till denna värld.

Till sist hittade jag min chef, och två andra arbetskamrater och förklarade i
panik att jag skulle föda. Genast hoppar det fram till att jag ligger på golvet och är
i full förlossningsaction.
Det sitter en läkare framför mig (rättelse, mellan mina ben) som jag
inte känner igen och han befaller mig att krysta.
Sagt och gjort, jag krystar som fan och BLUBB (ja, det lät faktiskt blubb, inte helt
realistiskt månne,men in fact true) så går slemproppen,typ.
Läkaren pillar med litta allt möjligt i mitt skrev och jag ligger och kollar i taket.
Han säger "Här har du" och räcker mig (le grande finale)....
Ett paket gula 33cm 3-lags Martin Olsson servetter.

Jag inser ju själv att något inte är helt korrekt i det faktum att
han försöker säga till mig att jag precis fött ett paket servetter.
Han säger "Grattis" och ler helt neutralt mot mig. Mina arbetskamrater
böjer sig över det lilla paketet som jag nu håller i min famn
och gullar med det. Jag tittar på dem och tänker
"WHAT THE HELL IS GOING ON?! Stop the shananagans imme, det
här är inget barn, det här är servetter!"
Jag försöker förklara,men alla
beter sig som att det är helt normalt.

Sedan vaknar jag.

Arbetsskada tänker ni.
Sinnessjukt tänker jag.


Efter att berättat för mina arbetskamrater om denna dröm
kommer jag till jobbet några dagar senare och får
en present:


"Till Matilda
Jättebra skydd mot oönskad graviditet.
Särskilt mot gula servetter"

schampo



Jonte,jag har ingen tunghäfta.
Jag har mer tunga than evor,
men det kommer ut på andra ställen.

Känns som jag sitter fast lite.
Saker förändras runt omkring mig.
Syster har fått lägenhet och ska flytta.
Pappa har fått nytt jobb.
Mer flytt.

Och vad gör jag?


Jag provade ett nytt schampo igår.

smart smart smart


Kanske inte, men det skapar helt nya frågor.
Är jag smart än en 11-åring?
Är jag smart än en 2-åring?
Är jag smart än en hund?
Är jag smart än ett doftljus?

Hur var det nu man böjde adjektivet smart?

smart smart smart



fixat


Nämen titta, nu finns det till och med en bild i inlägget om konstgräsjävelsplanen här nedan!
My bad!

glamourpussy


Är det så jäkla svårt att lägga till ordet dator?
Så att vi med snuskhjärna slipper gå bananas över sånt här?
Tänk bort bilden och bara läs.




what?


Är och kollar på lillebrors fotbollsmatch i Halmstad.
Dom spelar på konstgräs.
Brevid grinden finns denna skylt:


Lite kul bara det, men vi koncentrerar oss på den första regeln.

Alltså.

Konstgräsplanen ligger utomhus.

Det här med nedsmutsade skor, känns inte det lite som om det
är något som man liksom måste ha utomhus?

Eller man ska flyga hemifrån till konstgräsplanen?

Eller man ska använda såna fina blåa plastskydd på skorna som man
har hos tandläkaren.

I don't fat.

tanklös




I feel great.
Efter en usel vecka.
Så känns allt endå ok.
Kan dock bero på att jag inte tänker och känner efter.

Men om det funkar så kör vi på det ett tag till.

Have it.

RSS 2.0