ssspania


Såja, detta blir den sista Sverige bloggen för denna vecka.
Har lyckats hålla mig vaken enda tills nu, spelat RCT 3, haha.
Om 10 minuter ska jag in och checka det sista och om 25 minuter ska jag ner och väcka pappa och 5 minuter senare ska vi köra.

Vet att jag tjatat nådigt mycket om denna resa, och det värsta är (och det sa vi till killarna också,som har tyckt det varit lagom kul att höra på vårt tjat) är hur mycket vi kommer tjata om det efter resan!

Nä, nu kör vi brudar, det är ju för fan Golden Girls som kommer till Spanien!


bailando


AAAH! Trois timmar kvar. Helt sjukt! Om en timme ska jag ta min första åksjuketablett. Tanken är att jag ska vara helt utslagen på bussen.

Tompa har ikväll gjort det jag längtat efter i ett halvår och som jag igentligen skulle gjort på lördag.
Han har varit i Dk och sett Springsteen. Och tro inte för en sekund att han under de här 6 månaderna låtit mig glömma för en sekund att han skulle dit och inte jag. Det är grymhet mina vänner.


Har fortfarande lite smått och gott att fixa. Måste platta håret,packa det sista, få igen väskan m,m.

thong


Var ju som sagt på 18:års fest ute i Forsby. festen hölls av Jocke,Alle & Fredde. Det var mycket mycket trevligt :)

Här under ser ni Alle i vår present till killarna, vars en elefantstring.
Och det var VERKLIGEN en överasskning att Alle slängde kläderna framåt småtimmarna och visade upp sin present. Det burkar han ju aldrig göra.



där é boxen!


Här kommer två filmer från igår, båda från direkt efter
Johanna trillat ner för läktaren och stukat foten ,
samtidigt som hon blödde näsblod. Det var riktigt roligt.



 
Linas kommentar där i början utlöste många skratt.
"JAG HAR SNOR PÅ BYXORNA!"
Ber om ursäkt för dålig filmning,
skulle tvunget filma medans jag klättrade ner också.



Erika ska hjälpa givetvis.


 



HOLA!


Kolla till vänster.

0 dagar kvar till Costa Brava.
Det betyder att vi börjat räkna timmar.

Here we go.
Bailando!

Var é boxen?


Tack Alexander,Joakim och Fredrik för en ytterst lyckad fest :)
Kul att träffa massa folk man inte träffat på evigheter. Johanna fick näsblod och stukade foten samtidigt. Film på detta kommer imorgon. Idag (inatt) fyller Martina år, försökt ringa ca. 18 ggr men inget svar. Även ringt Hr.O in Italy. Först fick jag inget svar, men sedan sade jag att det var jag som betalade så det gjorde ingenting. Dagens första (och sista troligtvis) lögn. Givetvis betalar han,och han lär inte bli glad när jag berättar det. Det där med sommarlov är ju bra vet ni..


it's a girls right to shoes


Nu gör jag det igen.
Jag gör mig stressad. Jag borde fixa mig nu, men som vanligt vill jag stressa.

Idag var jag uppe i ottan (08:50), för att åka till Väla med Erika & Johanna. Köpte dock inget, mer än present till grabbarna ikväll,var där mest för att växla pengar. Vid 12 åkte Johanna,och jag & Erika gick och åt. Satt där ett bra tag och snackade en massa. Sen gick vi runt i massa affärer.

När vi var inne på Din Sko,skulle Erika handla skor. Hon tog med sig skon hon valt och gick fram till kassan. Och sedan skedde detta;

Kassörskan: Ska du ha den? (sånt kassörske-käckt-glatt)
Matilda (som är på sitt värsta skämt humör tar givetvis chansen direkt):
Nej,hon ska ha några andra

Erika börjar skratta, kassörskan ger mig Dödens Blick, och jag? Jag går därifrån...

"Heter du OCKSÅ Johanna?!"
"VAR È JOEL?!"

i can do for you what martin did for the people



Nej,kan inte gå runt och vara bitter över det med jobbet hela sommaren. Gäller att hitta något annat bara,snabbt.
Ikväll var Lina,Frida & Johanna här. Kollade på älsklingsfilmen Patrioten. Inte igår jag såg den senast.
Sen gick det över till det obligatoriska tjejsnacket och gud vad vi har skrattat, mest Frida som vanligt.

Nej,nu är natten sen och ska upp tidigt till Väla imorgon, kommer nog vara omycket folk ju.

På kvällen blir det 18:års fest :) Greeeeeat!

meatpussy


Köttfitta.

Det måste vara den värsta svordom jag kan. Jag har kommit på den själv och tycker den är alla svordomars gudfader. Det är rått och äckligt. Och det säger jag bara när jag är riktigt pissed of.

Köttfitta.
Idag fick jag reda på att jag är en arbetslös student. Kul kanske? NEJ. Är riktigt jävla förbannad just nu. Det är dåliga tider på mitt jobb, och det kommer därför inte behövas några sommarjobbare.

Det skulle dom kanske tänkt på lite tidigare?
Kan man ju tycka.

Nu har jag ju inte sökt något annat jobb, iom att jag skulle få jobb. Men NEJ!

1. Vad ska jag leva på i sommar?
2. Ska jag bara gå hemma i sommar?! Jag kommer dö.

Nej så här kan vi inte ha det. Nu är det jag som går och sätter upp lappar på Storköpet. Det är en sån människa jag är numera. Bottenskrapet av samhället. Ska kanske ta & ringa Bosse-Pant också, han har ju alltid telefonen med sig. Vi kanske kan komma på någon deal? Slå oss ihop eller något.

Kommer uppdatera er om detta.

justice is dead



Jag vill att alla ni som läser, gör mig en tjänst och tittar på denna film.
Jag blir arg. Riktigt arg på mänskligheten.



wake up honey

Hittade en gammal klassiker.
Lite internt, men Lina har lite problem med att vakna ibland. ( Till historien hör också att detta inte var precis första ången jag skrek. Vi hade stått där i en kvart och vid ett tillfälle vrålade jag bara rakt in i hennes öra. Det sjuka var att tio minuter senare gick jag dit igen, lade handen på hennes axel och viskade försiktigt "Lina?". Lina vaknar direkt.)




Medverkande
Matilda Ljungkvist - Sadist
Karolina Donnerot - Kamerakvinna
Lina Borg - (s)Narkoleptiker

all denna pasta



Gruppkonversation på MSN för 10 minuter sedan. Vi pratade om vad vi ska köpa tillsammans inför Spanien, kaviar,tandkräm,makaroner...eller inga makaroner.


Matilda - Costa 4 dagar. says:
Men kronfågelns snabbisar är ett måsta!

Johanna says:
Ja , men jag vill ha vanlig pasta med faktiskt, men det kan jag köpa, inte så glad för makkisar.

Matilda - Costa 4 dagar. says:
Vadå vanlig pasta?
Matilda - Costa 4 dagar. says:
Spagge? (spaghetti)
Johanna says:
Nja men inte makaroner, typ skruvar o sånt...
Matilda - Costa 4 dagar. says:
Alltså, jag dör nu Johanna.
Johanna says:
Haha  ja vill inte ha såna sketna makkisar varje dag... 
Johanna says:
haha vaaaad?
erika says:
hahahahhaha
Matilda - Costa 4 dagar. says:
Det smakar fan lika dant!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
erika says:
JAAA D
Johanna says:
NEJDU
Matilda - Costa 4 dagar. says:
Det e för fan exakt samma sak bara i annan form!
Johanna says:
De glider runt i munnen, man blir ju inte mätt!
Matilda - Costa 4 dagar. says:
"Jag är inte så glad i makaroner"
Johanna says:
Matigare med större rejäääla saker haha...
erika says:
ahah fö fanhaha (Hahaha för fan hahaha)
Johanna says:
Hahhah låt mig tycka så


 Nämnt att hon är lite speciell? Kanske framgick i förra inlägget...


vill man vara fin får man lida pin



Väcktes av X antal sms av Johanna imorse innan jag drog mig upp. Duschade och gjorde mig proper. Sen kom hon och hämtade mig med cykeln så cyklade vi till Storköpet och köpte wax-strips.

Sedan hem till henne och åt för att sedan börja. Efter lång diskussion kom vi fram till att jag inte skulle göra det, iom att det inte var längesedan jag rakade benen och det skulle då vara slöseri med strips.

Johanna's mamma vaxade hennes ben och....ja, ni kan ju se själva ?


 


Kolla smärtan i hennes ansikte



 

paradise hotell



Alltså herregud. Var ju inne och laddade hem Camilla Läckberg boken innan, och då hittade jag alla gamla Paradise Hotell avsnitt. Jag kunde inte motstå frestelsen. Haha nu är jag inne på 3:e avsnittet och det är riktig nostalgi.

Minns ni Lee-Britt? Olinda ? Patrick?

Nu minns jag.

wax me up



Sitter i en fåtölj hos min faster och försöker att ignorera fotbollen på tv. Det går bra.
Korv stroganoff smakade märkligt....som så mycket av det min syster lagar,men gick att äta.
Ingen vaxning ikväll,och det är ju inget man direkt sörjer. Har hört så mycket om hur ont det gör, men jag tror faktiskt inte det gör så ont. Förmodligen har jag grymt fel. Vaxas ska det iallfall...

RSS 2.0