schpott



Jag är inte speciellt äckelmagad. Jag kan sitta och prata om det mesta vid matbordet utan att få kväljningar. Men jag har en svag punkt.

Spott.

Eller alla former av saliv egentligen, spott,sagel och dreggel (vilket för övrigt inte alls är samma sak, en normal människa dreglar, en utvecklingsstörd saglar).

Vi hade en lärare i skolan innan, som när hon delade ut papper hade för vana att slicka sig om fingarna. Men det var inget vanligt fingerslick för att få bättre grepp om pappret. När hon dränkte hela sin handflata i saliv och lämnade sedan över ett papper som var fläckigt av spott. Inte så kul.

Hade nästan kommit ifrån det lite när jag skulle posta paket häromdagen. 6 paket skulle ha 3 frimärke var och stressen och paniken utbröt. Då börjar plötsligt mannen i kassan att slicka på frimärken. Han tänkte säkert att han skulle vara snäll och hjälpa till,men det gjorde mig helt paralyserad av att se honom dränka frimärkena i saliv. Det blev ju inte direkt bättre när han bad mig "trycka" till frimärkena efter att han satt fast dom.

Jag skulle alltså trycka med händerna på frimärkena som mer eller mindre badat i hans dreggel.

Nej.
Tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0