midsommar


Midsommar igår, hos Carl. Hela grejen kändes som någon slags
studentefterfest, och det faktum att det alltid händer samma saker
var mer uppenbar än någonsin.
En klirrad ruta senare (jag var inte inblandad) kände vi att det var dags
att dra. Att mina kläder var helt nerdränkta av öl
(för att någon prepubertal skitunge ville göra någonslags bonnevariant av brat-Båstad.)
gjorde ju inte saken bättre.Hem till Johannes och äta. Skar mig i handen,
och såret är sånt jobbigt som öppnar sigvarje gång jag rör handen.
Och röra sin hand måste man.

Hem kl. jag vet inte och i säng.
Tydligen var jag inte alltför borta, hade lyckats fixa med tandblekningsgrejet innan jag somnade.
Rutinerat värre.

Kvällens absoluta höjdpunkt var definitivt när jag & Fästis
fick veta hur "Blåsippor ute i backarna står" går.
Simpelt kanske ni tycker,
men vi är inte speciellt kräsna när det gäller sådant.



Balens snyggaste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0