Kaaaaos.

Hallååååå.
Jag lever!

På valborg var jag på fest hos en bekant, ( Drack två glas vin. Åkte hem. Sov. Vaknade kl. 8:30 och kräktes i sängen. Dog. Rafsade ihop sängkläderna. Dog lite till. Slängde in de i tvättmaskinen. Dog lite mindre. Gick upp på mitt rum. Tänkte "Undrar var min mobil är... jag brukar ju ha den liggande brevid mig i sängen...". Paniken infinner sig på ungefär 0.003 sekunder. Springer, nej jag flög fan, ner för trappan till tvättstugan. Sliter upp luckan och ut rinner allt Nilens vatten. Och visst ligger den där. Min mobilis. Med touch. Som nu inte är någon touch. Får världshistoriens psykbryt och biter mig själv i armen (jag gör det ibland). Sticker på musikalträning. Bölar. Kommer hem. Hittar min systers gamla mobil. Får igång den med mitt SIM-kort. Går och lägger mig, lite mer nöjd. Vaknar. Tycker det är lite väl ljust ute för att vara kl. 9:30. Går ner. Pappa frågar när jag ska vara på Sågen. Jag svarar kl. 10:00. Men vadå, säger han, klockan är ju 10:30. Systers mobil går efter vintertid. Biter mig själv i andra armen.)

Förresten hade vi premiär igår.
Det var helt underbart.
Ni kommer väl och tittar?


Kommentarer
Postat av: E

VildaMatilda! Hjälp vilken natt! Skönt att det i slutändan ändå blir bra... livet alltså! :-)

2010-05-05 @ 06:45:25
Postat av: emma säger

matildi,det var jättekul att träffa dig igår! du var skitbraaaaaa på scenen! puss and kram

2010-05-05 @ 09:54:13
URL: http://emmmmmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0