En jävligt givande lista.


att jag vill -
spela U2:s "Still haven't found what I'm looking for" på mitt bröllop, när vi går down the isle. Tycker killen det är lika roligt som jag, kan vi gifta oss. Annars är det dömt att misslyckas. Total rip-off ifrån Alex Sch.

att jag har - sjukt stora mandlar. Dom liksom hänger så långt fram att det fastnar mat i dom. Skitäckligt.

att jag lyssnar mycket på -
svensk folkmusik, typ orsa spelmän och BAO. Och sketamycket musikal för tillfället iom det kommande projektet med stort P.

att jag funderar på - om den där nya glödlampan jag satte i är typ en spotlight. Den lyser helt enormt starkt. Eller så är det bara jag som är ovan vid ljus.

att jag pratar - konstigt, tydligen. Mina Å:n låter inte tillräckligt skånska TYDLIGEN. Jag säger Å [åa], som det skall sägas och inte Å [eeeå] som VISSA skåningar säger. 

att jag inte gillar – Hmm. Vad gillar jag inte? Jadu. Jag gillar inte när folk särskriver. Eller sär skriver. Och jag gillar inte spott. Och jag gillar inte när folk inte kan vara lite jävla ödmjuka. Också gillar jag inte han Willy i Let's Dance. Han är inte så rolig som han tror.

att min första riktiga kyss – smakade dillchips. (numera är jag allergisk mot det. samband?)

att jag avskyr när folk snackar - om att de är trötta på snön. Flytta till Thailand om ni vill bo i ett land utan vinter. Eller till Haiti. Just det. Haiti. Var det inte någon stor jordbävning där ganska nyligen? Tiotusentals människor dog? Och ännu fler miste sina hem? Men dom SLIPPER iallafall snön, ja HERREGUD vilken tur för dem.

att kärlek är – är en kär lek. 

att jag gillar –
  när ni kommenterar lite. Men ni är fan kassa på det.

att jag alltid kommer att – ha den där lilla leverfläcken på min högra lilltå. Den stör inte liksom.

att jag är förälskad i – Elsa Fucking Billgren. Men nu är jag ju inte lesbian, så jag får väl säga Joel Kinnaman eller Johnny Depp, precis som alla andra. Eller han Willy i Let's Dance.

att sist jag grät var –
när ekvationen jag + hund = hundägare blev jag - hund = ohundägare.

att min mobiltelefon är –
inte en omnia, fastän jag gick runt och sa det i början. jag ljög.

att när jag vaknar på morgonen – vill jag alltid till en viss del ta mitt eget liv.

att innan jag går och lägger mig –
tar jag Revitalash och säger "Du dog inte idag, och du kommer inte dö imorgon heller" till min egen spegelbild.

att idag har jag – druckit kaffe, haft minireunion med min gymnasieklass och slagit in paket till en främling.

att jag just nu tänker på -
att jag måste rikta om lampan så den inte lyser sådär ontigt in i mina ögon, att jag måste läsa genom religonsläxan till imorgon igen, att jag måste sjunga igenom körlåten till imorgon igen och att jag måste urinera. Nu.

att i kväll ska jag - kanske prova att säga "Nej, du dog inte idag, men vet du vad? Du kanske dör imorgon, men det är inte speciellt troligt. Och även om du gör det finns det ingenting du kan göra åt saken." Fast gör jag det kommer jag inte kunna sova på hela natten....
Jag gör kanske det imorgonkväll istället. 

att i morgon kommer jag – gå till skolan. Ha prov. Få IG på prov. Jobba med musikalen. Ha kör.

att jag hoppas – att jag hittar 10 000 kr på marken imorgon. Eller träffar en rik man som jag gifter mig med. Gärna imorgon. Kanske han Willy i Let's Dance.

att jag verkligen vill- ha ett par nya glasögon. De jag har nu är så repiga att det ser ut som det är massa hår ivägen när jag har dem på mig. OCH att jag fick G på matteprovet. HAHA. Troligt.


Denna tog jag rakt av av Eleonor!

Kommentarer
Postat av: Amanda

jag tror vi säger samma å. Jätte tråkigt att sär skriva om bad kar.

2010-03-01 @ 22:42:05
URL: http://amandabjoerk.blogg.se/
Postat av: Elin

ååh.. Ig på prov? redo att joina DIREKT... hahhaa fräck lista, tror minsann jag snor den jag med nån dag....

2010-03-01 @ 23:12:26
Postat av: Camme!

Jag har nog inte skrattat så mycket innombords, sen den dagen du berättade om din "bröllopslåt", och får upp en bild framför mig nu när jag läser det igen! You go girl!

2010-03-02 @ 14:58:43
Postat av: Eleonor

Haha, woow det gjorde du rätt i! ;)

2010-03-02 @ 17:28:41
URL: http://eleonormohlin.blogg.se/
Postat av: erika

världens bästa inlägg mattepatte

2010-03-03 @ 08:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0