Sommar hos mig...


Nu är det sommar i min stad.
Idag tog jag på mig en fin klänning och gick nerför backen, förbi kyrkogården,
förbi dom fina husen som har egen rondell, förbi Hemköp och ner i stan.
Där gick jag runt ett tag och funderade. Handlade på Apoteket & i leksaksaffären.
Sen postade jag ett viktigt brev, och ännu en liten sten är lagd på min lilla stig mot vad som komma skall.
Sen gick jag förbi Hemköp, förbi kyrkogården, förbi dom fina rondell-husen och hem igen.
Så lagade jag lunch. En röra.
Röror är det jag är bäst på.
Fast det är nästan aldrig en röra jag tänker göra, men på nåt sätt rör det till sig på vägen ändå.

Nu dricker jag kaffe och ska väldigt snart sätta på mig en annan fin klänning, måla på lite eyeliner, lite rött på läpparna och cykla till Klitterhus och äta middag. Och dricka lite vin.
För nu är det sommar i min stad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0