Sommarangkäjt.

 

Vad packar du ner i årets semesterväska?
Högsta tänkbara solskyddsfaktor.


Vad gör du på årets semester?
Har hunnit med en fantastisk midsommar, best ever, en dansbandsfestival (HAHA. HA. HA.), en Ängelholmsfestival och många många varma sommarkvällar med fina vänner. Stranden nästan varje dag.


Årets semesteroutfit?

På dagen: Bikini och något luftigt och väldigt oversizigt över det. Hettman mina vänner. Hettman som i 9 av 10 fall leder till Svettman.
På kvällen: Långklänning.


Har du köpt bikini ännu?

Jag fick en sketasnygg 50-talsbikini av min syster om jag fick godkänt i matte b (det är så vi jobbar. work and reward.) och det fick jag ju som bekant. Så nu sportas den på stranden och håller das behag på plats. Tack J!


Vad läser du för böcker i sommar?

Hittills har jag betat igenom Genom dina ögon av Stephenie Meyer, I ondskans spår av Peter Robinson, Fyrvaktaren av Camilla Läckberg och Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva av Ann Heberlein. Jag SKA läsa Hanna Hellquists Karlstad Zoologiska om jag så måste vända upp och ner på hela jävla Ängelholms Bibliotek.


Vad packar du ner i strandväskan?

Bok, mobil + lurar, 2 handdukar, solkräm, socker till kaffet och solbrillor.


Vad laddar du iPoden med?

Sommarprat. Massa sommarprat. Och alla poddarna från Morgonpasset i P3.


Vad har du för knep för att känna dig fit på stranden?

Ligg bland folk som väger 30-50 kg mer än dig. Funkar varje gång.


Vilken tid på dagen får man börja dricka på semestern egentligen?

Vi började runt lunch på midsommar, och hur det gick förtäljer inte historien, för allas trevnad och bästa. Så... Runt kl 15.


Hur länge sover du på morgnarna?

Vaknar alltid vid kl 9, men tvingar mig själv att somna om till runt 12-13, om jag inte ska cykla till stranden. Då blir det runt 10:30.


Beskriv en vanlig semesterdag:

Vaknar, går upp. Äter frukost, packar och cyklar till stranden. Ligger där till sen eftermiddag. Hem, duscha och byta om, kanske vilar en stund. På kvällen blir det allt som oftast grill någonstans. Kvällen avslutas med att skriva lite, alternativt kolla på någon film.


Lyssnat på någon sommarpratare?

Japp. Nästan alla. Natacha Ilum-Berg och Jilll Johnson är bäst hittills.


Hur många ggr har du badat?

AH. Så många gånger att jag inte kan räkna det på alla fingrar och tår tillsammans.


Vad är din åsikt om Littoringate?

Jag vet inte. Är det sant så är han ett praktsvin, men någonstans känns det inte helt hundra. Aftonbladet har skött det hela på ett ganska klumpigt sätt, vilket har gjort att jag tvivlar på om allt står rätt till. Dock gjorde han rätt i att avgå med omedelbar verkan. Men att blanda in sina barn i det hela gör mig bara äcklad.


Vad gör du om det regnar hela dagen och kvällen?

Läser, kollar film och spelar the sims 3 (herregud.). Älskar när det regnar nästan lika mycket som när det är sol.


Vem är din semesterstilikon?

Ernst Kirchsteiger.


Är det bara kul med semester eller kan det vara jobbigt också?

Alltså. Nu är det ju såhär att min semester är en smula ofrivillig. Nackdelen med det, är att min inkomst är lika med noll. Men ser man tillbaka i tiden så har det varit när jag varit som mest pank och uttråkad som jag har haft de mest personlighetsutvecklande perioderna i mitt liv. Jag hinner tänka mycket. På gott och ont.


Vilka tillbringar du din semester med?

Min familj och mina vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0