Topp 5 Sommarprat!


Okej, nu ska jag göra något väldigt, för att inte säga OERHÖRT, svårt för mig.
Jag ska lista mina 5 favorit Sommarprat.
Anledningen till att det är så in i baljans svårt är för att det finns så MÅNGA bra.

Men. Jag ska försöka.
Vi börjar bakifrån som flickan sa!

5). Helen Sjöholm
- Mitt första Sommarprat. Att säga att jag är Helen Sjöholm-freak är ungefär århundradets underdrift. Jag är besatt. Så därför var det inte så svårt att välja vilket prat jag skulle lyssna på först av alla.
Väldigt bra. Iom att hon är en medialt väldigt skygg person så var det väldigt kul att hon delar med sig så mycket av sig själv. Bra musik, dock lite ensidigt från och till.

4) Lena Nevander-Friström
- Lena Nevander-Friström var en oerhört klok människa, som tyvärr hann dö innan jag fick upp ögonen för henne. Men innan hon dog hann hon Sommarprata, och det är nog det prat som lämnat mest spår hos mig. Hennes teori om de två olika människotyperna (Typ A och typ B) är genomtänkt och så jäkla sann.

3) Morgan Alling
- Jag hade inte speciellt stora förhoppningar för Morgan Allings Sommarprat. Jag tyckte han var en pajas som bara trillade i TV, och som gjorde det fantastiska barnprogrammet Tippen när jag var liten.
Jag tror jag var lite i chock efter att jag lyssnat. Med en sådan känsla förmedlade han sin oerhört tragiska livshistoria. Han växte i mina ögon och blev skådespelaren Morgan Alling. Jag tror jag har hört pratet minst 5 gånger. Och fler lär det bli.

2) Nour El-Refai
- Lite samma grej här som med Alling, trodde inte det skulle vara speciellt bra.
Haha säger jag bara.
HAHA.
Nour är briljant. Så jävla bra. När hon berättar om katterna som var hennes bästa vänner som barn gråter jag salta tårar. Så jäkla vasst.


*trumvirrvel*


1) Haaaaaaanna Hellquist
För ett år sedan visste jag inte vem Hanna Hellquist var.
Hanna är journalist och författare. Och hon är högst på min lista av-person-som-jag-inte-känner-i-verkliga-livet-men-ändå-älskar-på-något-sätt.
Hon skriver på ett sådant sett att all smärta sticker i hjärtat och all glädje gör en varm.
Och hennes Sommarprat gör en inte besviken. Hannas värmländska gör att man redan i introt är fast.
Sedan berättar hon på ett gripande sett om sitt liv och allt mög men också allt gött som hon varit med om.
I love Hanna Hellquist.
Kan jag skriva en hundradel så bra som henne någon gång kommer jag vara en lycklig tjej.


Så.
Det var mina 5 favoriter. Såklart finns det otroligt många fler bra. Som Alex Schulman, Ann Heberlein, Sarah Dawn Finer och många många fler.
Plus att det finns några kvar i Sommar som jag är pirrig över (Tommy Körberg, Johanna Koljonen, Per Morberg m. fl.)


Så. Nu bollar jag vidare detta. ERIK. Jag vill läsa om dina favvisar. Fastän jag inser att det är ganska stor sannolikhet att vi kanske tycker om samma... SKRIV!



Kommentarer
Postat av: erika

känner inte att jag behöver kopiera din lista va? Typ samma liksom. iiiih

2010-07-16 @ 18:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0