Dagens sanning...


- Jag är extremt ömhårad -

Och då menar jag extremt.
När jag var liten fick jag ha en handduk i munnen att bita
på när mamma borstade mitt hår,
annars gallskrek jag.

När jag var 10 år gick min styvmamma
(som var trött på att jag alltid skrek och grät när hon skulle borsta mitt hår)
med mig till en frisör och klippte pojkfrisyr.
Jag grät.

När jag blev äldre och kunde borsta mitt eget hår,
och dessutom trädde in i balsamets underbara värld
så blev det hela givetvis mycket bättre.

Men jag har fortfarande väldigt svårt att gå till frisören och låta dem borsta mitt hår.
Dessutom blir jag nästan löjligt lättirriterad när jag borstar håret.
Jag vet inte hur många gånger min syster har fått en hårborste slängd
efter sig, för att hon har pratat med mig samtidigt som jag
borstat håret.
Detta har lett till att meningen "Prata inte med mig nu, jag ska borsta håret"
ganska så ofta kommer ur min mun.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0