Lystring alla ni med livmoder!


Nu måste jag fråga er en sak,
och ni måste svara ärligt.
Är jag den enda som får seriösa graviditetssymtom
varje gång jag är in the week of the lingonberry?

Alltså.
Riktiga symtom.
Jag mår illa och kan inte äta något alls,
men kan äta huuur mycket som helst av saker som
jag annars inte äter speciellt ofta (läs: pesto).

Jag får humörssvängningar likt en schizopatient.

Gråter en hel dag.
Har sedan en s.k "Ensam är stark"-dag då mina tankar hela
tiden går i banorna "Jag gillar fan inte mina vänner, jag är så trött på alla" blabla.
Oftast kommer det dagen efter en "Ensam är stark"-dag en
 "Oh GUD vad jag är lyckligt lottad och gud vad jag älskar mina vänner!"-dag.

Och ilskan.
Nu är det ganska så lugnt, för nu finns det liksom ingen att gå loss på,
nu när syster inte bor hemma längre.
Men det fanns en tid då tvättkorgar ven genom luften och rykande hett té hälldes över folk. (läs: syster)
Jag kunde bli så. jäkla. arg.
Oftast slutade det hela med att jag började gråta och låste in mig någonstans,
och sedan somnade, helt utmattad.

Men ilskan är det ju som sagt ganska så lugnt med nuförtiden.
Det är mer den känsliga biten och allt det fysiska.

Men.

Om jag är såhär nu, hur blir det då sen?

Alla ni som fött barn som läser (jag vet att ni är en del!)
Kan ni inte berätta om hur det var för er när ni blev gravida?
Blev ni psycho eller märkte ni det knappt?
Liknade det era PMS-besvär?

och alla ni som inte fått barn,
har ni lika mycket PMS-besvär som mig, eller märker ni knappt av det?

Och till mina manliga läsare.
Nästa vecka kommer vi tala om målbrott och skäggväxt.
Not.


Kommentarer
Postat av: KLARA (clariiice)

Matlida lilla matlida.. kommer aldrig glömma dina PMS dagar på gymnasiet. DET. VAR. KUL.

haha jag är ledsen att säga det men din olycka var min lycka. du var underhållande helt enkelt. tyvärr så kan jag inte säga att jag delar dina problem... men om det hjälper så kan du få dra lite i mina kinder :)

2009-11-19 @ 22:59:23
Postat av: lottie

För fick jag en hel del humörsvängningar, men det var bara på grund av mina p-pills... efter jag satte in staven har jag haft mens 1½ dag på två år, men märker inte av någonting, ibland kan jag bli lite gråtig... men aldrig aldrig har jag blivit sådär.. galen eller kännt mig konstig.. har konstant sockersug .. så nopp, i have no answers. eller jo, sätt in en stav!

2009-11-19 @ 23:00:21
URL: http://dreadlocklife.blogg.se/
Postat av: Emma Hiltunen

hahaha... du är inte ensam xD

gillade "not"

2009-11-19 @ 23:08:03
URL: http://emmmmmis.blogg.se/
Postat av: Marie

Hmm.. käkar du ppiller? Byta isåfall, det är mitt förslag som jag vet funkade på mig! .. Annars så vet jag inte :/

2009-11-20 @ 13:00:15
Postat av: Hille

Kära Matilda! Det går öööööööööver..... hälsar en som är 30 +... HAHA!!

2009-11-20 @ 20:41:21
Postat av: Anna

Haha du är så gooo! :)

Life is so much harder for a woman. :)

2009-11-22 @ 22:46:22
URL: http://theolinda.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0