poncho-person


Vet ni vilket som är mitt absoluta hat-klädesplagg?

Ponchon.

Och ändå, verkar någon större makt vilja att jag ska bära poncho.

I julas fick jag en orange/röd fleeceponcho av min mamma med orden
"Nu kan du myyyyyyysa!".
I beg your pardon.

Man kan mysa utan poncho.
Klarat mig helt utmärkt i 18 år.

Jag log och tackade för ponchon och stoppade sedan den längst in i min garderob, ouppackad.

Sen blev det dags att flytta och mamma höll på att gå igenom min garderob när hon packade. Hon hittade ponchon. "Den här ska med!". Gah.

När jag sedan kom till vår lägenhet för första gången hängde ponchon på mitt rum, fullt synlig. Den skrek "Taaa på miig. Bääär mig".

Jag lade in den i garderoben igen.

När jag sedan kom hem 2 dagar senare låg den framme igen. På min säng. Viken och fin.
Jag tror att jag måste prata allvar med min mamma.

Okej, det var poncho nummer 1.

Igårkväll kom min pappas flickvän upp till mig och sa att hon hade en present till mig.
En hemmastickad ponchojävel.

Och jag bara log och tackade och gick in på mitt rum och lade in den i garderoben.

Ser jag ut som en indian?
En hippie?
Utstrålar jag att jag är en "poncho-person"?
Om ja, kan någon då berätta vad det är i min person som
sänder ut dessa signaler så att jag kan lägga av med det.
Pronto.

Kommentarer
Postat av: Jonte

HHAHA förjävla bra! Då vet man vad man ska ge dig i present ;)

2009-06-24 @ 16:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0