Precis innan man ska somna kommer dem...


TJOFF säger det bara i skallen så finns dom där.
 Dom små funderingarna...



Varför har alla mammor kort hår?
Går igenom alla mina vänners mammor plus alla kvinnor jag känner som någon gång pressat ut en soffgrupp genom framrumpan.
Och nästintill alla har kort hår.
Vad är grejen liksom? Är det mer praktiskt att ha kort hår när man uppfostrar ett barn? Eller får alla kvinnor en kollektiv längtan efter att se ut som Marie Fredriksson så fort de avlat sig? Och när sker då detta? Har man hunnit komma hem från BB?

Teorier väkommnas.

(Och ja, givetvis finns det undantag, men vi snackar majoritet här)

Kommentarer
Postat av: lottie

Jag tror att det känns lätt och fräscht, tar mindre tid, mammor kan ju inte ha mycket tid till sig själva, när dom har fått oss.. hm, eller så känner de sig gamla och gamla ska enligt någon oskriven regel ha kort hår och inte långt, för då tror de kanske att de ser fjolliga ut och borde döpa om sig till Candy? .. .

2009-07-18 @ 14:25:55
URL: http://dreadlocklife.blogg.se/
Postat av: marie

jag håller med lotties alt B.. det är nog en oskriven regel att när man är äldre så passar det inte längre med långt hår.. av någon anledning :P

2009-07-19 @ 12:40:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0