Herr Wallander...


Jag skulle vilja ta tillfället i akt och rikta mig direkt till Krister Henriksson.

Krister, vi måste prata. Eller. Jag måste prata. Du måste svälja. Känner du inte att du har för mycket spott i munnen? Hör du inte hur du låter? Och dessa uttal... Gryffindor säger man inte på samma betoningssätt som ordet "gardiner". Och vill du veta hur Hermione egentligen uttalar sitt namn föreslår jag att du youtubar en trailer till någon av filmerna där de nämner hennes namn. Ty det uttalas inte Härr-mi-Å-nä. Och du, v:et i ordet tvillingar är ett enkelv. Det finns alltså ingen anledning för dig att uttala det twillingarna. Och det här med Hagrid. Vill du få honom att framstå som en alkis? Enligt rösten du använder när du säger hans repliker är han ju aspackad. Sluddrar och viskar och skriker om vartannat.
Nä, skärpning Herr Wallander.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0