carrot and apple


Pappas flickvän kom precis upp med ett glas förskpressad juice. Morot och äpple.
Och nu kommer det korkade.
Det finns två saker som jag är väldigt väldigt allergisk mot.
Det ena är morot. Det andra är äpple.
Endå har jag allt som oftast en felaktig attityd mot denna grönsak och denna frukt. Speciellt äpple.
Jag kan intala mig själv att "Det där har nog gått över nu,jag är nog inte allergisk längre!"  Också äter jag ett äpple. Och sen kliar det. Och kliar. Och kliar.
Så tror ni jag dricker glaset med juice? Givetvis.
Jag dricker och sitter och spänner mig. Kliar det?
Givetvis kliar det.
Efter 15 min pallar jag intve mer utan rusar ner på toa och borstar hela munnen med tandborsten med en kraft som gör att jag nästan tror att den ska brytas. Och visst hjälper det.

Till nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0