Mammas mamma = definitivt inte mormor...

Jonte undrade om den här lille krabaten.

Alla de (två) julpyntssakerna jag har på mitt rum är min lillebrors kreationer.
För 3 jular sedan gick jag in i vardagsrummet för att hjälpa till att klä granen och ser
"detta" sittandes på TV:n, och utbrister
"Vad är det för hemsk lerklump som ligger på TV:n!?".
Varpå min bror tittat på mig helt bestört och säger förorättat:
"Men! Det är ju min tomte som jag gjort i skolan!".

Ja mina vänner.
Det är en tomte.
Från början var det nog en lerkorv, som det sedan målades lite rött och svart på,
 böjdes och sedan sattes en ljushållare i ena änden på.
Men nu, är det en tomte.
Jag måste vara blind som inte såg det.





(Igår när vi öppnade julklappar (firade lite mini-jul med mamma Marie, mormor Solveig, bror och syster igår)
så bjöd min bror på ännu en rolighet.
Han utnämnde som vanligt sig själv till julklappsutdelar, komplett med tomteluva.

I mitten av julklappsutdelning tog han upp ett paket, läste på kortet och
 tittade på oss alla som om vi var idioter.
"Alltså, här är det någon som gjort heeeeeeeelt fel.
Dom har skrivit "Till mamma från Marie"!.
Det går ju inte?
Haha!"
....
Sedan utbröt ett kollektivt skratt som gjorde att vi alla (utom min bror, som trodde
vi skrattade med honom och inte åt honom, fick håll.).

Vem är  mammas mamma liksom?
Ja det kan ju inte vara mormor iallafall...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0