Det går inte?



Okej, allihop. Jag behöver ert stöd.

Idag är Lotties sista ordentliga dag här på jobbet, och ana om jag kommer sakna henne.
Men. En grej.

Lottie säger nästan alltid en sak i sina samtal som förbryllar mig.

Hennes samtal börjar nästan alltid så här

Lottie - Ja hejsan mitt är Lottie och jag ringer från Energibolaget och söker A.
Kund - Ja det är jag.
Lottie - Jaså det är dig jag pratar med!

Där har vi det. Den sista meningen.
"Det är dig jag pratar med."

Kan man säga så?
Det är ju liksom klart?
Att det är den hon pratar med?


Det är samma som med en anonym vän till mig som ofta frågar "Vad hittar du på med?"
Det. Går. Inte.


Medhåll!


Förresten,

Lottie! Jag kommer sakna dig supermycket!
Nu är jag all by myself at work. Eller nä. Men nästan!

Kommentarer
Postat av: Karro

haha skit kul ju :)

2009-08-26 @ 23:38:22
URL: http://karsing.blogg.se/
Postat av: Karro

haha skit kul ju :)

2009-08-26 @ 23:38:36
URL: http://karsing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0