Sünday...



Så vart det söndag igen, vilket automatiskt innebär måndag imorgon.
Det är när helgen kommer som jag märker hur påfrestande mitt arbete egentligen är.
Jag blir sjukligt trött.
Om jag hade fått, och velat, så hade jag utan söttre problem kunnat sova hela dagen.

I veckorna är det tjo och tjim och stoj och man håller igång så gott det går, men när klockan slagit 15 på fredageftermiddagen och veckans sista arbetsdag är över går jag in i en bubbla av trötthet och slängs inte ur den förrens måndag morgon.

Så att jag är speciellt produktiv, det kan jag inte direkt påstå. Denna helg har mina största aktiviteter bestått av dammsugning, pizzeriabesök, promenad och sömn.

Imorgon är det måndag igen, och ny kampanj på jobbet. Denna kampanj kommer som vanligt med en massa hot om avskedning om ej uppnått önskat resultat.
Lycka till med det på en måndag när Svea Rike har kollektiv PMS. 

MEN, imorgon slipper jag iallafall tåga (substantiv till verb) ensam till jobbet. Ty då är denna tjej tillbaka för ett gästspel.


Och såhär hungriga är jag & Lottie ibland efter jobbet.
Och då innebär ibland 5 dagar i veckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0