Matilda passar barn...



Jag har flytt till okänd ort för att passa una 1-åring,
Han är kul, och ännu viktigare, han tycker att jag är kul. Nu har vi precis ätit mat. Jag åt lasagne, och han åt färdigtuggad lasagne. Skillnaden är inte jättestor.

Jag gillar att passa barn, tycker det är både kul och väldigt givande.
Men en sak klarar jag inte av.

Puré.

Det är det dom små äter, efter dom slutat med bröstmjölk och innan de börjat käka riktigt krubb.
Det är mat. Den är bara redan tuggad. Det kommer i burk och heter helt normala maträtter, "Spaghetti och köttfärssås", "Fiskgratäng" m,m. Men det är redan tuggat. Och jag som inte klarar spott och tuggad mat och sånt kräker nästan.

Men vad att göra liksom?
Svälta ungen?
Går det?


Och ännu viktigare...


Får man det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0