Bröllop...


Bröllopet igår var helgalet. De tre orden gratis, obegränsat och alkohol kanske säger en del.
Ceremonin började kl. 15. Kl.14:45 stod jag & Lina på Storköpet och höll på att få panik på allvar. Vi hann dock dit i tid, så blev ingen Änglagård entré.

Också var det där med skratt i kyrkan.
Först började det med att prästen pratade konstigt. Det är klippt redan där liksom.

Sedan hade någon en kamera som gjorde ett otroligt irriterande ljud varje gång den tog kort. Detta fattade inte ägaren till kameran utan han fotade ca 3 foton i sekunden. Lät som att någon satt och spelade tetris.

Sen satt kvinnan framför oss och filmade under hela ceremonin. Men filmade hon brudparet? Icke. Hon zoomade istället in avbilden av Jesus på väggen ovanför dem. Först zoomade hon in hans huvud, sen helkroppsbild. Sen huvud. Sen helkroppsbild. Så fortsatte det.

Sedan bar det av till festen, och middagen. Jag & Lina hade fått bordsplaceringar brevid varandra, thank god. Brevid oss satt hela kören som sjöng i kyrkan. Dom blev senare rejält fulla och kvinnan närmast mig hade ett skratt som kunde väcka de döda.

Kvällen var vild och galen, kommer komma filmer ikväll. Nu måste jag vila mitt idag väldigt tunga huvud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0