kidnappad


Var sagt/tänkt/planerat att jag skulla hem till Martina ikväll på en liten födelsedagsmiddag för....moi.
Så tog tåget till Perstorp vid 5 över 6. Väl där ringde Amanda och befallde mig att inte röra mig ur fläcken förrän de anlände. När de väl gjort det började vi gå hemmåt Martina. Jag hade väl redan anat att det skulle bli någon form av överassknings moment under kvällen. När vi gått ungefär halva vägen hem till Martina stannar plötsligt Amanda,vänder sig om och kramar om mig. Hann inte riktigt tänka innan någon bakifrån håller fast mig och binder fast en ögonbindel för mina ögon. När detta är avklarat har ett visst lugn infunnit sig,fastän jag fortfarande inte vet vad som komma skall. Börjar dra med mig ca. 150 meter när jag plötsligt hör en bil bromsa in,en bildörr öppnas och boogie wonderland på högsta volym. In i bilen och gasen i botten därifrån. Får öronproppar intryckta i öronen. Försöker hålla mig relativt cool,fastän jag inte riiktigt har koll på vad som håller på att hända. Sen kör vi. Och kör. Och kör. Försöker verkligen komma på vem fan som kör bilen,och jag lovar,en hel massa namn flyger förbi. Föraren håller sig dock tyst och förblir anonym. Hela tiden spelas helt sjukt konstig och dålig musik. Efter kanske 30 minuter får jag för mig att jag kan prova att känna lite bilen om jag kanske känner igen den. Trodde en liten stund att det var SYK,men förstod ganska så snabbt att det inte var det. Vi kör längre och längre,stannar en stund,och kör ännu lite längre. Helt plötsligt stannar vi,jag dras ut på något jag hör dom säga är en parkering. Jag snurras typ 10 varv och sedan dras ögonbindeln av och framför mig står STIFFLER!

Parkeringen vi står på visar sig tillhöra McDonalds i Ängelholm,och jag ska nu bjudas på mat. Medans vi står i kö och beställer får jag klart för mig hur det hela gått till. Tydligen varit planerat i typ en vecka och jag förstår inte för allt i världen hur Amanda klarat att hålla tyst. Vi äter och pratar om ditt och datt. Jag får klart för mig att detta minsann inte är allt. Vi kör vidare,inom mamma och ta värktablett,ner mot klitter. Sätter oss på bryggan och Semlan the grillmaster drar fram engångsgrillen och dom drar fram massa mysgrejor. Varm choklad,marshmallows,godis,snickerskakor som Stiffler bakat(?!) plus en masse en masse presenter! Sitter och myser och tittar på havet och skrattar. Det blev slutet på en jätte rolig och mysig kväll.
Sa till dem flera gånger, att jag fattar inte att dom gjort det här. (:

TACK!
Och nu är jag minsann 1 år äldre. Ojdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0