jag skulle vilja...


Jag skulle så gärna vilja skriva rakt ut här hur allting är.
Hur saker och ting egentligen är.
Hur ful sanningen alltid är och hur lätt den döljs bakom fasader och annat skit.

Jag skulle vilja skriva om min knepiga destruktiva sida
som gör det svårt för mig att hålla mig på en jämnt humör,
utan jobbig ångest och toktråkiga humörssvängningar.

Jag skulle vilja visa lärarna i skolan det här lugnet,
som egentligen är jag,inte det högljudda,stirriga.

Jag skulle vilja sluta förakta människor.Jag gör det
rätt mycket och det tar mycket på krafterna.

Jag skulle vilja släppa in lite fler människor.

Jag skulle vilja våga säga ifrån mer,speciellt till mina föräldrar.

Jag skulle vilja sluta dölja mig bakom humorn och ironin.
Det är kul,men inte alltid.

Jag skulle vilja kunna påverka.

Jag skulle vilja spola tillbaka tiden till augusti -07 och
göra en massa saker annorlunda.

Jag skulle vilja sluta skämmas och må dåligt över sådant jag inte borde.

Jag skulle vilja skaffa mig lite jävla självdiciplin.

Jag skulle vilja bli en tar-tag-i-saker-person,
istället för en passiv tråkig bitterf****.

Jag skulle vilja bli tagen lite mer på allvar.

Kommentarer
Postat av: erika

Love you!

Jag skulle vilja lyssna på allt du har att säga :)

2008-09-30 @ 18:27:29
Postat av: johanna

gör det, säg vad du vill, var som du är, för jag vet, att ingen kommer tycka illa om dig om du är den du är. (:

2008-10-01 @ 18:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0