helt i onödan


Jo,jag har ju faktiskt en liten "julhistoria" jag kan berätta så här i sann Arne Weise anda.Har berättat den här på bloggen förut skulle jag tro,men jag kör den igen...

När min far var liten fanns det en kille i hans skola som var lite av en värsting.Han hade alltid skit för sig.När han blev äldre började han droga rejält och miste det mesta av sitt (lilla) förnuft. En påsk fick han ,under en tripp, en uppenbarelse och insåg att det var ju han som var Jesus! Han var Guds son och nu var han tvungen att följa historien enligt Bibeln och alltså korsfästa sig själv på Långfredagen.

Svinigt hög på droger hämtade hanpå långfredagensmorgon en hammare och spik och ställde sig intill väggen hemma och spikade fast fötterna i väggen,därefter spikade han upp ena armen och handen. Där hängde han hela dagen och tappade en hel del blod. När sjukvårdare till slut kom dit framåt kvällen och tog ner honom protesterade han och skrek "NEEEJ, det står skrivit, det står skrivit! Jag SKA korsfästas och dö på Långfredagen!"
Ambulansmännen tittade trött på honom och sa:

"Ja. Men idag är det Julafton!".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0