me myself and i


Igår när vi hade vår andra Praktisk Psykologi lektion fick vi i uppgift att
skriva ner 10 påstående om oss själva,som tillsammans skulle ge en bra
bild av oss själva för en person som inte känner oss.
Jag filade länge på mina 10 påstående,med anledning av att jag verkligen
ville få med allt jag tycker är viktigt,och som speglar mig.

Jag sitter med pappret framför mig,och tänkte dela med mig av mina punkter.

1. Jag är känslosam - No need to say more...

2. Jag vill alltid ha rätt - Dålig sida måhända,men så är det ju också så att jag oftast har rätt.

3. Jag är ibland extrem - Denna punkt förrvirrade Martina som
satt brevid mig,och frågade vad jag menade.Jag att jag är en extrem människa
till det sättet att jag oftast antingen är JÄTTE JÄTTE glad och lycklig.
Eller JÄTTE JÄTTE ledsen och deppig..

4. Jag har dålig självdiciplin - Jag lyssnar nästan aldrig på den förnuftiga rösten i mitt huvud.

5. Jag tycker om att roa - Det finns inget jag gillar så mycket som att få människor att skratta..

6. Jag är bra på att argumentera - Dock var jag bättre förr.
På högstadiet ville man verkligen inte käfta med mig,för jag hade alltid vassa kontringar
och svar på tal.Fick nyligen höra att jag borde bli politiker,
för att jag kan snacka omkull vem som helst.
Bring. It. On.

7.Jag är virrig/oorganiserad - Så sant så sant..

8. Jag är ordpolis - Hahahahahaha. Så sant.

9. Jag gillar/ogillar att stressa - Jag gillar inte att stressa,men gör medvetet val
som jag vet kommer få mig att behöva stressa.

10. Jag är självständig - Ingen förklaring behövs..

Kommentarer
Postat av: Klara

Punkt nr 9 intresserar mig. Haha. Tänker du typ, jag väntar en halvtimma med att duscha så får jag stressa sen? För det verkar korkat. Eller är det mer undermedvetet?

:)

2008-08-31 @ 20:17:02
URL: http://klaragurka.blogg.se/
Postat av: Matilda



Nja,det är mer i stilen.

Lördagkväll.Jag ska på fest klockan 19.Klockan 18 VEt jag att jag borde gå och duscha och börja göra mig i ordning. Men iiiicke. Väntar 30-45 minuter till,och blir sedan 30-45 minuter sen till festen. Fråga mina vänner vem som ALLTID kommer sent. Haha.

2008-08-31 @ 20:22:29
URL: http://matildadenvilda.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0