El dinero de filles.


Woho!
Ikväll blir det tjejmiddag hemma hos emma!
Med 10 tjejer jag aldrig träffat.

....

Tur att man är ett sådant socialt geni...
Nä men det ska bli sketaskoj faktiskt, med mat, vin och brudar.
Dessutom ryktas det om snöbollskrig.
Hujedamej.



Bleko & bruno.


+/-



-

Jag tappade min tandställning bakom sängen.

+

När jag grävde fram den hittade jag en ring jag varit
av med sedan i oktober.

Slutsats:

Fortsätt ha det ostädat, ty då får man glada överasskningar!
PS. Tvätta av tandställningen innan du stoppar in den i munnen igen.


Nytt år, nytt musikalprojekt!




Okej.
Det här är ett officiellt slag på djungeltrumman!
Som några av er kanske vet så satte Klippans Gymnasieskola upp
musikalen Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat
förra året, som blev en enorm succé och fick otroligt mycket uppmärksamhet.
(läs mer här)
Och iår är det dags för en ny musikal!

Och nu behöver vi nytt friskt blod!
Många av de som medverkade förra året har tagit studenten
och brett ut sig i landet, och när det nu faktiskt finns nya fräscha ettor så
måste vi ju såklart utnyttja dessa? (och givetvis 2or och 3or också!)

Så är du intresserad av sång eller dans, eller både och, så
tycker jag Du ska komma på audition!

Håll utkik på skolan efter affischer!


Red lips.

Idag har två av bloggarna jag läser dagligen (Jenny & Emma)
lagt upp bilder på sig själva, pratandes i telefon.
Och inte skall väl jag vara sämre?
ICKE.
Här är jag & min vän kobran.
I röda läppar.
Jag håller på att "gå in" det, när jag är hemma. En äldre kvinna i min närhet
hävdar nämligen bestämt att mitt ansikte försvinner om jag inte har färg på läpparna.
Mhm.


Syndigt och syster.



Sitter här och målar mina naglar syndigt röda.
Det ni.
Sen ska jag skriva lite om min syster,
det blir nog smörigt värre, så det ber jag
om ursäkt för redan på förhand.



S-t-r-e-s-s!


Nu blev det sådär mycket igen, så att jag liksom inte hinner skriva.
Men jag kommer tillbaka!
Nu ska jag rusa vidare till nästa grej, och sedan passa barn hela långa natten!


Er åsikt bitte?


Okej, my dear bloggizar.
Jag ber ju så sällan om er åsikt.
Man skulle till och med kunna säga att den är mig helt oviktig.
Men inte just nu.
Jag är i valet och kvalet.
Jag står inför något som för mig är ganska så
stort, och hjälpsamt, för att jag skall förstå bättre.
För att bli starkare och lite mer medveten.
Det gäller bara att våga.

Ska man det?
Våga?
Är 2010 ett Våga-år?


BF


Och nu sitter jag likt förbannat här och tuggar i mig blodapelsinen,
samtidigt som jag lyssnar på Samba Sambero - Anna Book.

Ett skott i hodet är vad jag borde ha.


Besvikelse.


Säg mig.
När du varit nere och rotat i kylskåpet femtioelva gånger efter något att äta
och äntligen hittar en saftig och god apelsin djupt där inne.
Hur grym är då besvikelsen när du skär upp den och upptäcker att det är
en satans jäkla blodapelsin?


Och på tal om blodapelsin, så är svaret ja,
jag är lite extra bitter denna vecka.
(och rå i munn tydligen?)



Svaret är nej.

Det är inte kul att komma hem och mötas av dessa djävulens avkommor,
liggandes i ens säng.
Men nu vet jag iallafall säkert att dom kan öppna dörrar...
då gör det säkert ingenting om jag stänger dörren in
till rummet där deras matskål befinner sig.
Mohaha.


Sys!

Ibland är jag världens bästa syster...
Och ibland är jag bara en stor jävla dramaqueen och
helt jäkla tossed.



I beg your pardon.


Ja jag vet att jag lade upp en bild på mig själv i glasögon i morse.
Men det var helt okristligt tidigt, jag hade inte fått mitt morgonkaffe och jag var
helt enkeltinte vid mina sinnes fulla bruk.
Det kommer ICKE att hända igen!


School!


Nä, nu tar jag på mig cocabonnarna och sticker till skolan och
har lite psykologi!



Ser-i-öst.


Människor som jag, på allvar, inte vill veta av:

Människor som tror att Maria Montazami och Maria Montessori är samma person.



En fredens dag!


AAAAAAAAAAAAAAAAH vad det händer grejer nu!

1) Idag började jag plugga igen. Känns kanon faktiskt, och ångesten över framtiden avtar en smula.
2) Att jag började skolan idag innebar också att jag var tvungen att gå upp kl. 7. Efter att ha somnat kl. 4. Hur gör man? Man dricker tre koppar svart kaffe. I kid you not.
3) Nu ska jag ränna vidare till en gammal klasskompis på lite texmexkväll. Känner att jag nog måste lägga mig ner och ta en powernap innan allt folk kommer. Annars kommer jag somna med fejjan i en tacos.
4) Erik fyllde 20 häromdagen och på kvällen fick jag ett sms: "DU MÅSTE JU FÖR FAN BLOGGA OM ATT JAG FYLLER 20!". Sagt och gjort. (det kommer mera papapapapa...)


RSS 2.0